• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förtält till husbil

F

F.d. 29964

Guest
Finns det någon här som har köpt förtältet som biltema har
och i så fall passar det att sätta i markisskenan för enligt biltema så kan man inte ha det på markis står på deras interna sida om dessa förtält
någon som vet ?????:)

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Förtält till husbil

Hej.
Har inte köpt Biltemas men kolla o det finns två olika "kuddlister" som då ska sättas i markis eller tältskena för om det bara finns en så funkar det nog inte. Vi har köpt ett liknande tält på Tältvärlden ( kolla på internet ) och det har dubbla lister så vi kan ha det i markislisten använder då den mindre listen. Den tjockare passar i tex tältlisten på en husvagn.
Mvh Gunilla

F

F.d. 29964

Guest

Vad menar du med kuddlister
Vi har aldrig kollat på förtält tidigare så jag vet inte vad det är vi ska kolla efter men jag var inne och kollade på sidan du rekomenderade och det ser likadant ut
men det här ska ju verkligen passa husbil så det blir kanske bättre att köpa det i stället
Tack för dit svar :)

Kroken

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
11391
Medlemskap
2024

Detta reseförtältet från biltema har jag till min Tandy 673.
Har skruvat en tältlist i markislådans bottendel eftersom spåret i markisen är lite trång.
Fungerar alldeles utmärkt.
Mvh/Bosse

37-216_l.jpg

F

F.d. 29964

Guest

Ni är suveräna här i klubben och små uppfinnare ni löser alla problem detta var ju en utmärkt lösning
Är ni nöjda med biltemas förtält
Tack snälla ni här för eran hjälp

I

Iveco 35

Guest

Jag har ett sådant från Biltema, det passar inte i markisen, men jag drog ur den korven som sitter i tältet och lade i en elkabel 1,5kv.istället, nu går det lätt att föra den i skenan på markisen.

F

F.d. 29853

Guest

Vi köpte det "lilla" förtältet förra året och drog ut markisen lite, trädde i tältet i skenan och drog in markisen. :wink:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej igen.
När man sätter tältet i markisen är listen lite tunnare än den i tältlisten. Det tältet vi köpte har dubbla lister så det går att använda både i markis o tält list bara att välja den som passar för tillfället ( dom sitter bredvid varandra ) hur Biltemas är i övrigt kan jag inte svara på. Vårt val berodde på att det vi köpte var av kraftigare material. Vi är jätte nöjda sätter upp det lätt och snabbt. Vikten är låg vilket också är en fördel. Det enda vi hade lite problem med var att få det tätt mot HB väggen då ju markisen sticker ut lite även när den är indragen. Detta löste vi med att köpa rörisolering av skumgummi den tjockaste modellen sen satte vi i pinnen som sitter mot HB det funkade perfekt.
Mvh Gunilla

murphy

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2026

Vi köpte det stora förtältet från biltema förra året och det funkar utmärkt i markislisten men man måste dra ut markisen en bit för att trä i den. Vi har omnistore markis.

:) Eva

F

F.d. 29964

Guest

Tack för alla bra svar.
Vi har en omnistar 5002 och är ca 2.60 bred kan man då ha det stora förtältet till den markisen

I

Iveco 35

Guest

Biltemas stora tält är över 3 meter, det lilla passar din markis storleken är 2,60m.Passa på nu det är prissänkt till under 1800kr.
Olle.

hjonzon

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2025

Hej jag köpte ett likadant resetält som biltema har på Gekås Ullared förra säsongen och då tog jag det som är 3.90x2.60 pris ca 300kr billigare än biltema . och det passar perfekt i markisens dropplist ... Men jag tvingade inte in markisen riktigt i bottenläget utan lämnade ca 1/2cm kvar för att inte sabba något .. markisen är omnistor 5002 markislängd 4meter .. helt perfekt . Jag försöker lägga in en bild på tältet och bilen på mina bilder ... Ha det gott Håkan

Senast ändrad:
F

F.d. 53814

Guest

Väcker tråden.
Jag tänkte sätta mitt förtält i skenan på markisen men den är precis aningen för trång.
Kan man rymma upp den lite eller finns det kanske en övergång mellan tunn och tjock tältlist? Eller annat smart tips kanske?
Förtältet är egentligen till vår husvagn, men vi gillar tältet.
Ett Dorema Mistral All Season med 7,2mm list, markisen verkar ha 5,3mm.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 20938

Guest

Hejsan. Du vi har samma problem som du med Biltema Resetält.
Vi måste ta ut den sk. korven för att den är för tjock. Nu hade tipset ang sätta en kabel i spåret. Nu till frågan; hur fick du ut "korven".. lite knepigt.
Hälsn. Nettan

Pilote388

FD HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
14676
Medlemskap
2023

Hej Det är viktigt att förtältet passar i markisens spår.
Förtält finns till husbil med markis Fiamma 4,5 använt endast ett fåtal gånger. Varje gavel , eller fronten, kan användas var för sig. T.ex kan en gavel användas som vindskydd eller som insynsskydd från en sida.
Pris 2500 kr
För mer information kontakta Sven-Åke 070-521 0242 eller sven@bklgroup.se

Toppen