• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förtält till Carthago I 51

GöranG

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2025
Hej!

Vi står i begrepp att köpa en Carthago I 51. En fråga vi ställer oss är, finns det ordentligt stora förtält som passar till den bilen?

Mvh

Göran

H

hilding jonasson

Guest
Sv: Förtält till Carthago I 51

Självklart finns det
Du behöver mäta måttet mellan mark och markisväv vid väggen på bilen så får du A måttet.
Sen behöver du veta vilken markis du har och dess längd. Kanske den passar som jag har till salu på annonser.
Hilding

G

gigge

Guest

Hej

Vi köpte ett från Kama fritid:

Markisen är Omnistore 6900 4.5 M

309036 GAVLAR RES G2 6900 XLARGE
FRONT 309385
GARDINER 309608

Länk hur det ser ut och hur man monterar, tar ca 45 min när du har satt opp det några gånger.
Vi är jättenöjd.
http://www.youtube.com/watch?v=Y-YNm-S5KTw

GöranG

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2025

Tack för svar. Är Omnistore tältet så långt att bodelsdörren kommer inne i tältet?

Mvh

Göran

G

gigge

Guest

Det beror på hur du väljer att markisen skall monteras. På vår 4.8 är markisen monterad i en skena på taket, vilket det är på dom flesta.
Hos oss fick vi monterad den så att den täckte bakre garagedörr och bodelsdörren. Längd på markisen måste nog vara minst 4.5 m

wallèn

FD HBK Medlem
Kommun
MARIESTAD
HBK-Nr
252
Medlemskap
2023

Hej vi fick med ett komplett tält,väldigt kraftigt med rejält aluminiun stativ när vi köpte vår Carthago 4,8, andvändt 3 månaders övervintring i spannien,det är ett omnistor lär kosta 20000:- eller .mer.Markisen är 4,5meter där den skall träs i spåret, tältet är 2 år.vi kommer sanoligt inte använda detta om det kann va nått Ge ett ansändig bud Med vänlig hälsning Ylva Claes Wallèn medlem 252 070 7782707 alt sunsbo1@yahoo.se

T

trino

Guest

Hei

Her en Fiamma markise på 4,5 m på vedlagte bilde. Teltet kjøpes alt etter hvor høyt markisekasseten er montert over bakken. Teltet på bildet er av typen Inaca Dynamic.

Bilagor

• IMAG0237.jpg
    IMAG0237.jpg
    127,3 KB · Visningar: 10
Toppen