• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förtäckt reklam

F

F.d. 3088

Guest
Hej

Så här står det i forumreglerna:

"Det är inte tillåtet med reklam eller att ha egna företagsnamn i användarnamn eller signaturer. Signaturen får inte länka till egna kommersiella sidor. Du får inte bedriva direktreklam i några av Husbilsklubbens Forum"

Många av oss har ju egna firmor men även egna privata hemsidor.
Några här har egen hemsida som signatur men på den finns länk till
eget företag vilket ju strider mot forumreglerna:rolleyes:

Debatt om ämnet behövs ju inte utan det är ju bara att plocka bort länkarna

Tack på förhand

Gurra

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Förtäckt reklam

Jag tror webbarna har stor koll på detta, själva fick vi ej ha Ragges 358 och det förstår man ju hade inte en tanke då, men webbarna såg felet direkt, men jag skulle tro att webbarna blir glada om du skulle påpeka ngt.eller hitta ngt som är fel. susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Hej Susanne

Jag har påtalat det för webb

Tanken med inlägget var att jag ville påtala regeln, vissa nya medlemmar tänker inte på det. Och så blir det kanske lite mjukare om man kan rätta till misstaget utan att bli utpekad. En har redan rättat till sitt misstag:D
Gurra

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Ja inte ska det väl vara så himla kitsligt i så fall blir de flesta länkar reklam av nåt slag. Även reseberättelser är ju reklam.
Föresten med risk att bli... hur gör ni då ni läser tidningar. Det gödslas med reklam överallt och de flesta klarar av att hantera sådant.
Ha en härlig vår allesammans.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Det är ju svårt det här när och var man ska dra gränsen...?

Om man tex har en signatur som länkar till en privat hemsida/blogg, och sedan där eventuellt länkar vidare till ett företag/organisation man äger eller har intressen i...är detta då reklam?...nej det tycker jag nog inte.

Vid några tillfällen har det väl hänt att någon med intresse i ett företag har skrivit inlägg för egen vinning, men jag tror mig veta att de har plockats bort ganska omgående av de förträffliga webbarna.

Om vi ska vara för hårda med pekpinnar till höger och vänster, så tror jag att detta som jag uppfattar som ett levande forum, skulle bli betydligt tristare.

Vi är ju många som ställer frågor om allt mellan högt och lågt för att söka svar, då kanske vi kan vara tacksamma att det finns personer (med eller utan egenintresse) som kan ge svar.

Så jag tror att så länge vi inte tillåter direkta annonser annat än i företagsforum, är det nog ingen större fara, och jag hoppas att detta får vara det levande forum som det är.

Vi har ju medlemmar som berikar oss med både underbara foton, böcker, musik, reseskildringar och en hel del annat, och det kan väl knappast vara störande marknadsföring om man har en länkande signatur.

//Tommy

F

F.d. 16087

Guest

Vad kan vara enklare, står det i reglerna att det inte är förenligt.
Så är det det som ska gälla.
Ger man någon ett finger, så är det snart hela handen.
MVH. Gunnar S

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag tycker att det är bra att det lyfts fram som en påminnelse, men det är inget som jag reagerat över. Lite får man stå ut med. Web-arna håller nog rent om det skulle behövas.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Forumregler ska tolkas så att det är egen vinning som är ledstjärnan. Att tipsa om bra produkter och priser är helt ok så länge man inte själv tjänar på det eller någon närstående tjänar på det.
Vid träffar och Meet så är det upp till de som arrangerar om de vill bjuda in olika företag. De som själva har företag och arrangerar träffar eller Meet ska vara återhållsamma med sin exponering. Vill dessa företag exponera sig mera ska de kontakta styrelsen som då finner lämplig lösning som gagnar medlemmarna.

M

Matts Torebring

Guest

Att jag driver ett företag tillsammans med min familj har väl knappast undgått någon. Att jag skulle vilja göra reklam för detta, i detta forum, ligger långt bortom min fantasi. Jag namnger aldrig företaget, jag länkar inte heller till detta, (jag hade det i början i rent oförstånd) men jag tycker det är så roligt att skriva och berätta om det jag tycker är så oroligt roligt. Jag länkar nästan alltid till min personliga blogg. Det sista jag skulle kunna tänka mig är ha reklam på denna sida. Tack till er alla som tittar in och hälsar på i min blogg. Skriv gärna och ha synpunkter, det uppskattar jag.

Jag länkar till fantastiska campingplatser ute i Europa. Detta för att tipsa andra om fantastiska upplevelser.

Jag gör ett undantag på min blogg, HJÄLP SOM NÅR FRAM.
Under detta ämne har jag lagt ut 2 olika länkar till olika Hjälpverksamheter och Fadderprojekt. En familj i Aneby, Svenska Barnhjälpen, och en familj i Argentina, Mi Casita, har gett sina liv för att hjälpa andra. Jag vet att omkostnaderna ligger c:a på 10 %. Känner någon enda av er för att skaffa ett fadderbarn, då gör jag reklam för detta. Mvh Matts Torebring

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

För å skaffa ett fadder barn finns väl andra trådar att dra i,det här är väl alla fall en Husbilsklubb.....

F

F.d. 3088

Guest

Hej igen.

Jag tycker forumreglerna är glasklara, pekar du på egen firma är det i vinstintresse.
Har du signatur som pekar på privat hemsida eller blogg som du i sin tur har länk till ditt företag så är det ju så klart i vinstintresse. (smygreklam) Jag tittar gärna på medlemmars hemsidor vissa är jättebra, men reklamen vill jag slippa. Har man länk till firma kan man ju ha dubbla en sida utan den länken som man visar här.
Så här skriver håkan "Forumregler ska tolkas så att det är egen vinning som är ledstjärnan. Att tipsa om bra produkter och priser är helt ok så länge man inte själv tjänar på det eller någon närstående tjänar på det"

Det visar ju att mina rader stämmer. Vi har ju ett företagsforum som är till för reklam då skall den väll finnas där och inte i forumet.

Gurra

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

För å skaffa ett fadder barn finns väl andra trådar att dra i,det här är väl alla fall en Husbilsklubb.....

Om du tittar på de trådar som finns här på HBK ser du ganska snart att det diskuteras mycket som inte handlar om husbilar. Att berätta om fadderbarnsverksamhet tycker jag är betydligt viktigare information än den som finns i många andra trådar här på HBK.

Toppen