• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Försvunnen hyrbil räknas inte som stulen

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Försvunnen hyrbil räknas inte som stulen

Hemska tanke...Tack för tipset..detta ska vi tänka på...
/noynoy

F

F.d. 53078

Guest

Det är b.l.a därför att man skall informera försäkringsbolaget att fordonet skall hyras ut. Nu hänger det hos Polisen om dom kan få tillbaka bilen.

F

F.d. 55256

Guest

Mycket tråkigt att sånt händer, men tyvärr gäller det att kolla vad som gäller. Det framgår ju ganska tydligt att vanlig helförsäkring inte täcker uthyrning. Enda chansen för de drabbade är ju att polisanmäla den som hyrt bilen för stöld och hoppas på att den kommer tillrätta, eller att polisen hittar bedragaren. Bilen är nog svår att hitta och hittar man boven har han säkert inga pengar att betala skadestånd med.
Ove.G

F

F.d. 29925

Guest

Hörde något liknande i båtbranchen för ganska många år sedan, och "brottsrubriceringen" är inte stöld utan "egenmäktigt förfarande".

Hoppas att de får tillbaka bilen i skapligt skick, men risken är väl stor att den redan har fått "nya ägare".

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Om man får vara lite petig, så tror jag att det heter "olovligt förfogande" :)

Toppen