• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första turen till Getterön

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022
Första turen med husbilen till Varberg, den 26/4 1991
Vi startade från Tulebo kl 17.20 mot Varberg där vi träffade Barbro O Allan som väntade på Getterön med sin Hobby husvagn. Det tog ca en timma dit.
Invigde husbilen med "Champagne" Avacado lax och räkor hos Barbro.
Satte på värmen i husbilen innan vi satte oss till bords. Skulle ut litet senare, då rann det grönt vatten ut på marken, kollade, det var läck i värmesystemet, kaos ingen värme! Det var en gummipackning som hade havererat, stort hål i gummit.
Vi fick sova utan värme i bilen, kall natt med regn! Men vi somnade i alla fall.
27/4 Getterön morgon, vaknade till regn kokade te, åt frukost, sedan åkte vi in till Varberg och Shell tappen som hade glykol, lagade skadan och fyllde på.
Allt ok nu. Promenad runt Varbergs fästning, där solen tittade fram. Sedan åkte vi till Espevik, naturreservat mycket fint ställe, havet rakt ut.Fina promenadstråk.Åt middag med Barbro o Allan, som åkte vid 17.30 tiden. Vi är nu ensamma i bilen, utanför viner vinden samt en blek sol. Vi tog en promenad till en småbåtshamn, som ligger en bit bort. Te och smörgås efteråt, värmen är påslagen utanför regnar det lätt. Kl. är 20.00. Härligt månsken utanför vårt fönster innan vi somnade. Detta var för 22 år sedan.

Bilagor

• CCF20130204_00000.jpg
    CCF20130204_00000.jpg
    365,8 KB · Visningar: 31
T

Teddi

Guest
Sv: Första turen till Getterön

jaduu leif,,min fru undrade var de var för en snygging:D tiden går leif,,
men vi hänger med,,varken vi vill eller ej,,
välkomna hem till mej om ni känner,,där kan du sätta upp antenner i alla vädersträck:D:D:D

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Fina minnen. Det är nog många som varit på Getterön med våra husbilar, själv invigde jag min nya bil på det stället förra våren.
Nu är dock den sagan slut för nu gäller camping om man vill stå på Getterön och den är ju inte öppen så här års. Vill man så kan man dock campa på Apelviken eller ställplatsen vid fågeltornet.
Det kostar dock vilket det ju inte gjorde förr:mad:

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Ok Tack Teddi! Körde mycket radio förr, men det har avtagit på ålderns höst.
Men det var kul på den tiden då man kunde stå nästan var som helst utan problem. Men jag tackar för erbjudandet, hälsa din fru! Vi ses till sommaren.

F

F.d. 29758

Guest

Leif Leif

Tråkigt att höra att att Radiointresset har avtagit !!! Vore QL att ahöra v Dig igen,
73
Janne SM7DEW

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Hej Bestliner! Ja så var det förr, men nu blir ställplatserna allt dyrare, såg att man hade öppnat en ny vid hamnen där Stenabåtarna lägger till, bara 350:- kronor natten, ingen konkurrens med campingen, vi kör norrut nu för tiden eller till Öland, där finns fortfarande platser som passar husbilar.

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Hej Janne! Ja som du vet är ju aldrig våra fruar varit särskilt intresserade av våran hobby. Men nu har ju 28 mc öppnat så vi kanske kan mötas där på någon frekvens, eller på 3.7. Ha det bra!
73 de Leif

F

F.d. 29758

Guest

Hej igen Leif
Det vore QK att åter höras på bandne! annar är det ju verkligt trevligt att åka ner till F-hafen och umgår flera dal i trevlig miljö o träffas vid *Bodensjön ! Det finns många trevlig ställen där, även häre hos mig!, som är alldeles GRATIS !!
73
Janne DEW

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Tack Janne! Skulle vara kul att träffas nån gång, som du hört kör jag inte 3717 längre, men det finns ju andra frekvenser. Har du något förslag?
Har du inte provat Öland så kan jag rekomendera Lyckesand strax norr om Böda sand. Nära till havet om du vill bada. Vi hörs Janne.
73 de Leif

F

F.d. 29758

Guest

Hej igen Leif

QL at höra och att se Dig på denna länk! Jag är ej heller så verksam på 3717, men jag lyssnar ibland. Har NI vägarna förbi så finns jag tillgänglig som en ställplats söder om Ljungby! Annars tar vi/jag längre söderut mycket gärna till Friedrichshafen eller något annat ställe, där solen värmer *! HI

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Hej Janne! Tack för inbjudan till Ljungby. Angående resan till Ham Radion i Friedrchhafen så var det snart 10 år sedan SM6DDW och jag var där.
Passade på att besöka Zeppelinarmuset vid Bodensjön. Det var ju Hindenburg som havererade 1937 i New York, det fanns delar av den på museet. Sen kan man ta båten över till Schweitz som du vet. Åker du dit ner varje år?
73 de Leif

Toppen