• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första tranan har kommit till Bröndome i Vallda (kungsbacka)!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
I morse hörde vi ett riktigt tutande över hustaket, och när vi sprang ut fick vi se årets första tranor glida in på låg höjd för landning i fårhagen!
Vi har de senaste fem åren haft förmånen att få ha tranor som häckar bara en kilometer från vår gård, vid en närbelägen mosse.
Deras flygstråk går över vår gård, och de brukar landa i fårhagen för att äta morgon och kväll.
Jag försökte att fota dom förra året, men dom var oerhört skygga, så dom stack långt innan jag hade kommit på fotoavstånd. Jag får väl erkänna att jag egentligen inte nån vidare djurfotograf heller, har inte riktigt det tålamodet...:p:
/Ludde

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Första tranan har kommit till Bröndome i Vallda (kungsbacka)!

jag såg en trana i kungälv i onsdags kan det vara samma som var hela sommaren förra året mvh håkan

Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Första tranan har kommit till Bröndome i Vallda (kungsbacka)!

idag såg jag hur två kajor parade sig och en stod och tittade på alldeles brevid kanske det blev en trekant , så nu tror jag våren är på väg mvh håkan

Senast ändrad:
Toppen