Sv: Första titt på iPhone 5s
Kan låta bli att skicka detta som jag hittat på detta forum.
Philip
[FONT='Verdana','sans-serif']Om Apple gjorde bilar....[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Helt inkompatibel med svenska vägar. Kräver iRoad. Går att köpa från Apple Store för 300 kronor metern. Måste jailbreakas om man vill köra på mindre vägar utanför tätort.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Ingen radio, endast Itunes. Du kan inte lägga till låtar i stereon utan måste köpa dom till din bil. Endast din bil.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Går ej att tankas med vanlig bensin. Enbart på Apples egna stationer. iFuel 35 kr litern.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- En adapter krävs för att tanka bilen.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Bränsleåtgången är 2-3 gånger så hög mot vanliga bensinbilar. Tanken är dock bara hälften så stor att iCar-förarna kan hävda att en full tank iFuel kostar lika mycket som en full tank bensin.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Apple copyrightar fyra hjul & ratt och stämmer skiten ur övriga biltillverkare.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Två år efter att iCar lanserats skulle tonåringar värden över vara övertygade om att Apple uppfann bilen.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Den skulle inte ha några rutor (windows)[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Huven går ej att öppnas utan man måste lämna in den på lagning till en iMack[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Ratten skulle ersättas med Siri: Du -"Brake!!" Siri - "There are no bakery´s nearby"[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Tvåsitsig modell utan extrautrustning kostar ca 350k. Finns endast i svart. Efter ett par månader lanseras en vit med glastak och då vill alla byta.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Standardmotorn är en 1,0 liters på 65hk, iSport-modellen är en 1,2 liters på 74hk och kostar 100k extra.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Service skall göras efter varje 300 mil för att garantin skall gälla. Kostnad 5k / gång.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Varje ny generations modeller har olika anslutningar än den förra så man måste köpa nya däck för varje ny bil. Men den kommer såklart bli en supersuccé försäljningsmässigt ändå.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Man behöver inte ha med sig körkort då detta finns inbyggt i bilen (tas ut en avgift för detta såklart), fungerar dock bara i USA och Japan.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Om en lampa går sönder, iHeadlight, måste bilen lämnas in för byte, ca 2000kr per lampa.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Man kan endast parkera på särskilda parkeringsplatser, iPark, som köps som tilläggstjänst via iTunes. Max 5 parkeringsplatser per iCar är tillåten.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Går batteriet sönder eller tar slut är det dags att köpa ny bil.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Inbyggd GPS med kartsystemet i´M Lost är standard i alla modeller och garanterar att minst 60% av Sveriges städer finns med.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Ordet "bil" kommer fasas ut och ersättas av samlingsnamnet "iCar" för att det är något "speciellt".[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Den får endast köras i temperaturer mellan 5 och 30 grader C och om det är fint väder. Annars gäller inga garantier.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']- Ej kompatibel med dagens husvagnar och släpvagnar men en adapter finns att köpa för att få dragkroken kompatibel. (Dock slutar försäkringen iSafe att gälla då).[/font]