• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första resan med våran husbil

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025
Nu var det då dags att göra våran första provtur med våran nya husbil Adriatic 650 SP Fiat Dukato med 130 HK. Resan gick till Sundsvall med start 07,00 2008-12-08 från Bjurholm till Nordmaling där våran dotter och måg klev på. Det hade kommit ca 1 dm blötsnö på natten som gjorde vägen hal och spårig, Men bilen gick förvånadsvärt stabilt och bra. Vilket klös i motorn, jag var orolig för att den mindre motorn skulle bli för klen, men icke. Vill inte säga vilka farter vi åkte i men vi klippte både långtradare och bussar i skulebacken med mm. och med en bränsleförbrukning under 1 liter. det är nog inga problem att köra på 0,8 och där under. Vi han prova det mesta av utrustningen med bl.a en god varm Pizza från gasolugnen på hem resan. Hela söndagen gick till att tvätta av bilen från allt salt som dom sprider efter E4-an helt obegripligt. Våran måg kör långtradare i jobbet och är väl insat på det mesta, han och även vi övriga var har helt nöjda med både väghållningen värmen motorn och inte minst bränsleförbrukningen. Nu ser vi fram mot våren och sommaren.

Greger Astrid

:mcride:

Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025
Sv: Första resan med våran husbil

:snow-icon::snow-icon: :snow-icon: :snow-icon: GRATTIS!!:snow-icon: :snow-icon: :snow-icon:

Och lycka till med den nya bilen.

Vår står i garaget och väntar på våren.
Och det gör vi också, fast just nu..... längtar vi efter.... Tomten:santa-5-icon: , och han finns på riktigt...tro mig

Än en gång.......:snow-icon: :snow-icon: GRATTIS:snow-icon: :snow-icon:

Och kör försiktigt!!!!

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025
Sv: Första resan med våran husbil

Hej Greger&Astrid!

Vi har en likadan bil som ni och även vi är nöjda med både värme väghållning och den otroligt pigga och vridstarka motorn. Vi va precis som ni väldigt tveksamma till den " lilla motorn" men, försäljaren övertygade oss om att den räcker till. Efter att ha kört 950 mil med den, får jag säga att han hade rätt. Vill heller inte skriva några siffror på hastigheter som den "lilla motorn" förmår att piska upp denna lätta bil. Jag tror att det var någonstans runt 500 mil som jag märkte att bilen fick full effekt. Jag har inte hittat något om inkörning i instruktionsboken så jag tog det lite försiktigt de första 200 milen. Försäljare kunde inte ge något rent entydigt svar på detta.

Mvh Rolf:mcride: :santa1: :snow-icon:

Toppen