• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första punktering

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Nu är jag ekstra glad för att jag investerade i reserv hjul när jag vägde upp min Rapido 9086DF. När vi återkom efter en promenad så var däcket platt, troligen en spik, så det blir att byta. Inte det lättaste, men säker bättre än att försöka laga med det kit som var med i bilen.
Lasse :confused:
Det visade sej att det inte var punka, det var fälgen som var spruken i svetsningen, så det blev inköp av en ny fälg. Men ett stort tack till PR Husbilar (Joel), när jag kontaktade dom så var det inga problem det är klart ett det går på garantin.
Lasse :spinny:

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Första punktering

Med "räddningsförsäkring" räcker ett telefonsamtal för att få hjälp med en punktering.:)
Inte för att jag inte skulle klara av att byta hjul, men jag har en vanföreställning om "hur tusan skall man göra om man skulle få punka på Autobahn i Tyskland"?
Finns nog bara ett "klokt beslut" ring bärgare, och gå ur bilen för att invänta hjälp.;)

F

F.d. 29925

Guest

Men inte har väl "bärgarna" ett hjul med sig av alla tänkbara dimensioner?? :msn_dontknow:

Troligen inte, men jag tror att de har möjlighet att transporptera även stora fordon, ex, bussar till närmaste verkstad.

(Misstänker att även bärgarna undviker byta av hjul på motorväg, men vet ej.)

F

F.d. 55256

Guest

Har inte haft punktering på säkert 10 år, men aldrig i livet att jag skulle åka utan reservhjul. Har räddningsförsäkring, men gillar att ha både hängsle och livrem.
Ove.G

Toppen