• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första natten

C

cheetah1

Guest
Sov första natten i nya husbilen inatt! Hemma på tomten förvisso, så det räknas väl knappt, men ändå!
Reflektioner:
-Fast det är mitt i sommarn blev det fasligt kallt på natten, nästan så jag tänkte gå upp och sätta på värmen, men jag kände ännu mindre lust att gå ut i kalsongerna och öppna gasolkranen, så det fick vara.
-När solen kom fram på morgonen började det knaka i hela bilen, och med tanke på att det är mitt i sommaren så började det redan runt 5-snåret.
-Och jag hörde när alla grannar åkte till jobbet klockan 7 på morgonen.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Första natten

Sommarnätterna har ju hittills varit ganska kalla. Vi har varsin extra filt liggandes i sängen om det behövs. Och hittills har det det.

Min första natt var på parkeringen hemma. Bussen stannar strax utanför, det kändes faktiskt ganska hemtrevligt med lite ljud.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Varför inte ha lite värme på ? Det ska vara mysigt & skönt att ha hb?
Lycka till.
Skoogis

F

F.d. 17941

Guest

Det ska va gött att sova.... annars kan dä va..... Bli nu för gud skull inte livrädda, de första nätterna är man spänd inför vad som komma ska och kanske lite väl uppmårksamma , alla ljud förstoras , men det är bra att ni provar , ute på ställplatser eller camping platser så kanske ni måste stå med bara någon meter emellan nästa HB , och då blir ljuden ännu mera markanta och svala sovrum rekommenderas , just för bättre sömn.
Lycka till
Lasse :)

C

cheetah1

Guest

Helt övertygad om att man vänjer sig. Jag har inget minne av hur det var att sova i campingfordon, familjen hade husbil när jag var liten, men det är mer än jag kommer ihåg. Dock är mamma och pappa vana, så där är det nog inget större problem. Testade iallafall idag så att värme och varmvattenberedare funkar som dom ska, och det göra dom. Sen finns det ju även värme i AC:n i bodelen om man inte vill slösa gasol, men den för ett herrans liv, så då lär jag inte höra grannarna längre. :p
Det jag främst reflekterade över var att närmsta grannen krånglar med bilar på morgonen, för dom samåker. Det stör dock inte så mycket tycker jag, det var mest en reflektion, man hör saker som man aldrig hör när man ligger inne i sitt lugna trygga sovrum.
Sängen var dock utmärkt! Provbäddade även sittgruppen idag på dagen, och den verkar helt okej att ligga i också, om än en aningens kort (190, jag är 184..). Den går ju dessutom att bädda ut till dubbelsäng. Det har jag också en fundering om, men det tar jag i en annan tråd, för nu börjar det bli onödigt långt...

Toppen