• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

första natten i husbilen.

F

F.d. 6102

Guest
I natt testade vi att sova för första gången i husbilen jag och min fru i dinetten som blev en jättestor dubbelsäng och barnen uppe i alkoven..det var jätte mysigt körde lite värme med elen så det var lagom varmt trots ngn minusgrad ute.kanske flyttar in i bilen sov bättre där än hemma hehe..nu måste vi ta oss tid för att åka iväg över en hel helg i allafall.börjar komma i underfund med alla finesser nu dock märkte jag att papprören upp till alkoven måste bytas då värmen inte nådde dit upp läcker säkert nånstans på vägen men det är inget större ingrepp. idag ska vi på husbils och båtmässa på Granec i Luleå.:)

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: första natten i husbilen.

Hej o Lycka till,bara en sak ",papprören" värmekanalen behöver du nog ej byta , du reglara luftströmmen genom att strypa dom andra ventilerna för att öka utsläppet i tex.alkoven, det sista utsläppet på ledningen brukar inte ge så mycket blås, jag brukar tex stänga ventilerna kring dubbelsängen för där blir så varmt annars "har pannan under sängen" Hälsningar Lasse o(maggan)

F

F.d. 17941

Guest

Mika & Maria !
Lycka till i fortsättningen !
Ett litet tips , så här från första natten..... börja skriv " husbilsbok " En loggbok för husbilen , den är bra att kunna ha som " minnesbok " i framtiden , både för en själv och eventuellt för barnen
Hälsningar från en gammal man som skrivit sedan 1967
Lasse:)

F

F.d. 6102

Guest

tack för ideen med loggbok kan bli intressant.

Toppen