H
hianders
Guest
Vi tillbringade påskaftonen på V75 på Romme travbana utanför Borlänge. En ljuvlig dag i sol och värme och spänning. Det finns en skylt med husvagnscamping vid infarten till travbanan och det var alldeles i närheten av den vanliga parkeringen. Inga faciliteter. Fem husbilar och en husbuss samt en husvagn. En bil hade HBK märke men inget nummer. Märket satt på när de köpte bilen. De var dock intresserade att gå med i klubben. Sent på em kom det in en Adriatik och det visade sig vara vår första husbil fr 2006.
Nåväl, på kvällen hittade jag en fästing (nymf) på Teddi och imorse fanns det en större (larv) i huvudet på Simon som höll på att sätta sig fast. Det var den rödbruna, lite otäcka sorten.
Så värmen har nog gjort att de små krabaterna nu vill börja sina jobb. Där vi stod på gräset (kort) trodde man faktiskt inte att det skulle finnas sådana odjur.
Just nu befinner vi oss på ställplatsen vid Biltema och åker sen mot Vansbro och hälsar på en bror till mig.
Sen hem och bada hundar och på med fästingmedel.
Fortsatt Glad Påsk!
fru hianders/Inger
Nåväl, på kvällen hittade jag en fästing (nymf) på Teddi och imorse fanns det en större (larv) i huvudet på Simon som höll på att sätta sig fast. Det var den rödbruna, lite otäcka sorten.
Så värmen har nog gjort att de små krabaterna nu vill börja sina jobb. Där vi stod på gräset (kort) trodde man faktiskt inte att det skulle finnas sådana odjur.
Just nu befinner vi oss på ställplatsen vid Biltema och åker sen mot Vansbro och hälsar på en bror till mig.
Sen hem och bada hundar och på med fästingmedel.
Fortsatt Glad Påsk!
fru hianders/Inger