• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

----Förslag till Fångstligan 2010-----

F

F.d. 50064

Guest
Då är nya tråden öppnad
Alla förslag är välkomna till
Fångstligan 2010 som startar 1 Januari



Jag börjar direkt med frågor
------------------------------------------------------------------------
Fråga 1: Kan detta stå kvar ? (ändrat till Skandinavien)
-------------------------------------------------------------------------
Tillåtet är pimpel,flugfiske, mete och kast spön i alla vattendrag i Skandinavien.
Max 3 bilder per rapport.
1.Fångsten med måttband
2.Biotopen där du har tagit din fångst.
3.Och ett foto där du har din husbil med (behöver inte vara hela bilen)

-----------------------------------------------------------------------
Fråga 2:hur många arter är tänkt ?
Fråga 3:varför ungdoms, dam o herr klass,tror att fiskare som fiskare
eller är ni rädda att få spö av 10 åriga Åsa????
Fråga 4 :Rapporteringen,en del medlemmar är inte så hemma med foto och
foto hantering i datorn.Och en del får inte ut bilder på nätet.
Får man ta till hjälp som att posta bilder snigel vägen till någon annan medlem man litar på,så att hon/han lägger upp dem.Eller e-posta.
-----------------------------------------------------------------------
Jag klipper ut det vi är överens om under resans gång och sätter i ett Word dokument.Sparar det i datorn så länge ,sedan redovisar jag det ,när man frågar efter dokumentet.
Redovisar när det har tillkommit något nytt.Så vi vet var vi är.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Fångad i Sverige tycker jag är bra förslag.
Eftersom vi har adress .se
Ingen indelning Herr/dam/Barn.
Kanske en åldersgräns i nedre åldrarna.
En liten episod.Min bror och hans dotter
älskar vinterfiske/pimpla dom åkte på
SM i pimpelfiske vem vann jo dottern.
skitfiske på er alla
HaDe Hasse
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Vi har även scandinaviska medlemmar, ska de behöva fiska i Sverige om de vill vara med ?
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

:cool: Jag tror att att vi ska inte ha för mycket olika saker att rapportera till fångstligan.

Det bör vara en enkel tävling med att rapportera in,vilken fiskart det är,samt längd & vikt.
Vad det gäller arter så bör vi ha dom vanligaste förekommande arterna i skandinavien.

Man kan sätta upp dom vanligaste arterna Typ: lax,öring.gädda,gös,Abborre,samt övrigt.

Jag tror att det löser sig under resans gång, om vi får in en rapport på en stenbit,eller Havskatt eller Marulk. Då bör dom ingå i övriga.

Det primära är ändå att vi ska fiska och ha kul tycker jag.

Att vi skulle ha en barntävling tyckte jag var bra, för att barnen kan jämför sin fångst med varandra, det kan inte vara så kul för en 10 åring att bli jämförd med typ Hasse.P 57 år i en fångstliga. Samma för damerna, men dom kanske inte bryr sig på samma vis?.

Men här hemma är det strid på kniven om fångsterna mellan Marianne och mig,sen om vi går i damklassen båda två, det låter jag vara osakt. Och jag tror mig veta att det är lika dant i Gingri Stavby,mellan Pekka & Annette.

Så min kontenta blir, fram för en enkel tävling,där det gäller att ha kul.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

-----------------------------------------------------------
Gunnars förslag
T. ex. fisk sort, störst fisk och största mängd i kg över hela året
---------------------------------------------------------------
HasseP förslag
Det bör vara en enkel tävling med att rapportera in,vilken fiskart det är,samt längd & vikt.
Vad det gäller arter så bör vi ha dom vanligaste förekommande arterna i skandinavien.

Man kan sätta upp dom vanligaste arterna Typ: lax,öring.gädda,gös,Abborre,samt övrigt.
-------------------------------------------------------------------
Eva & Hasse 9
En liten episod.Min bror och hans dotter
älskar vinterfiske/pimpla dom åkte på
SM i pimpelfiske vem vann jo dottern.
--------------------------------------------------------------------
Jag är på samma linje som Eva & Hasse inga ålders grupper o dam & herr klasser(vad säger våra fiske intresserade damer?Vill man ha en egen klass?).Här är det ju bara gubbarna som tycker.Kom ihåg min första stora gädda som jag krokade i Svartälven i Hällefors,jag var 11 år,fisken vägde 7-8 kg Hade gärna dängt till en 57 årig fiske nörd med den.Vi som har förklaringar för allt när det går sämre i vårt fiske.
Ang Fiske sorter,kan man dela in i klasserna i 1.Ädelfisk 2. Gädda,Abborre Gös,Ål,Lake 3.Havsfiske 4.Vitfisk & Karp artade fiskar.
------------Förslag på klasser och arter-------------------------------
1.Ädelfisk/Halvädelfisk
Lax,Öring,Röding,Harr,Regnbåge,Sik
2.Gädda,Abborre Gös,Ål,Lake
3.Havsfisk
Torsk,Sej,Bleka,Havskatt,Lubb,Vitrocka,Långa,Makrill,Berggylta,
Blågylta,Bergtunga,Rödspotta,Sandskädda,Skrubba/Flundra,Blåkäxa,Fenknot,
Glyskolja,Havsabborre,Näbbgädda,Håkäring,Klorocka,Knot,Kolja,
Kolmule,MindreKungsfisk,Multe,Paddtorsk,Pigghaj,Rötsimpa,Sjurygg,Skoläst,
Starksill/sill/Strömming,Taggmakrill,Vitling,
4.Vitfisk & Karp artade fiskar.
Spegelkarp,Gräskarp,Ruda,Sutare,Asp,Färna,Id,Sarv,Brax,~Mört~
-----------Om ni vill ha med fler arter ni är välkomna--------------------
Hasse här ser du hur många det blir i övriga arter.O det är bara dom jag kom på,finns säkert fler.
Gunnar har ju rätt när han säger att det fisket i P&T gölarna kan man inte jämföra med fisket uppåt mellan Sverige och Norge.(min tolkning)
Varje klass tävlar för sig i största fisken och total fångsten i Kg över året 2010.Man skriver klass 1 om man har en lax på 10 kg tar tre bilder
1.Fångsten med måttband
2.Biotopen där du har tagit din fångst.
3.Och ett foto där du har din husbil med (behöver inte vara hela bilen)

Talar om fångstmetod och bete, tid och var den är tagen.
Vi får inte glömma att när fisken är fredad får vi inte rapportera den till
fångstligan.Det är varje fiskares ansvar att ta reda på det.(Fiskeriverket)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

:cool: Jodå Anton, man kan sätta upp regler för en tävling,men om den som skall delta i tävlingen uppfattar att han är med i en fotbollskamp, då kan man inte dömma efter regler som gäller för handboll. DÄRFÖR måste det vara relevanta regler som gäller, typ STÖRSTA FISKEN I VIKT GÄLLER oavsett art = Vinnare, Eller: typ gädda,lax ets,ets,.

Jag ställer gärna upp på en tävling i mörtfiske ,men då ska jag veta att det är mört som det gäller, och att det inte är braxen som kommer att vägas in i slutet på tävlingen.

Svårare behöver det inte vara ,tycker jag. För det var ju det vi skulle tycka till om, eller?.

Ps: Vill du förklara för mig vad biotopen har för inverkan på tävlingen?. Det har jag inte fattat ännu ?. Samt varför Husbilen skall vara med på bild. Jag kan ju fiska i Yxningen efter gädda till exempel,utan att ta Husbilen till sjön.

Ds: Har jag fatta rätt när du skriver att,totala fångsten av= EN ART,kan innebära att jag kan få 10 gäddor på 1 kg, som kan framstå som bättre en 1 st gädda på 9,8 kg,eller?. Och att 4 st Regnbågar kan väga 3,5 kilo gemensamt,mot en Regnbåge som väger 3,2 kilo ,och så vidare?. Har jag fattat rätt eller?. Om det är så, så måste vi skilja på antal fiskar, eller vikt för en enstaka fisk tycker jag.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Förvånas lite över att mört förekommer i vart och vartannat inlägg.
Stryk den arten i listan, går inte att äta och att få upp fanskapet är ju mestadels pinsamt. Något man inte vill snacka om annat än om man vill jävlas med någon. Än mindre offentliggöra i en fisketävling.
 
Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Varför inte använda svenska rekordlistan Sport Fishing/Angling Record (Sweden) och då ge varje fisk poäng enligt % av rekordvikten. Då kan ju alla fiskar jämföras med varann på ett rättvist sätt. Till och med Mört finns ju med i den listan.
Calle
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Jag tycker inte att man ska använda sig av Svenska rekord listan. Detta är väl en fiskeliga i Husbilsklubben??, vidare kan ju jag tycka att en totalvikt över året kan va kul, där man tar med alla typer av fiskar man fått, inkl mört.

Jag övelåter till trådägaren att bestämma vilka regler som ska gälla, själv överväger jag om jag ska åka över till tröndelag ca 15 mil och satsa på Håkärring på en sådär 200-300kg :music-icon::music-icon::twitcy:


/Gunnar

Ps. vill påminna om vi har en svårslagen kombatant i klubben på Röding. aake! han har
ju fått upp en riktig gris till Röding. Ds.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

God morgon på er.
Mycke bra förslag Bonath

Regler för fotboll spela handboll??????????????
Det jag var rädd för i 2009 års dragkamp var att någon hade kommit med en gädda på 12 Kg o en halvdan rapport.Och tagit hem tävlingen.
Vad jag är ute efter till nästa år är en bredd i fisket.
Att vi får in rapporter som lär oss andra att fiska på ett annat sätt,som
specimenmete t.ex. eller flugfiske.
Du frågar varför biotopen.Ja en upp grävd damm är väll inget att se men ett vacker Kärn eller Bäck i Norra delen av Sverige eller Västkustens klippor med en sportfiskare på bild kan vara snyggt.Vi kan fantisera vidare på en sådan bild.(Den som kan)Är bilden tagen med husbilen på så vet vi automatiskt att här kommer vi ner med våra bilar.Det år oxå viktigt att vi kommer ihåg vilken klubb vi till hör.Annars kan vi sluta här och gå över till Fiskesnack,jag är medlem där med.Det är husbilen som ger oss friheten att utforska och övernatta där vi vill.Uppleva morgonen när sjön vaknar till liv och se alla nyanser ,känna lukten se första vaket,ta mitt spö o gå ner till en tystnad,
det är jag lommen o fisken som är vaken.(Kan du se det framför dig.)
Sen om jag får fisk det är en annan sak.
Det kan du aldrig få med en personbil vid en P & T sjö.

Klasserna kan jag säga så här om, en medlem som är vid någon sjö och fiskar abborre & gädda skulle få upp en Asp skulle denna inte få vara med? Aspen kan bli 5-6 Kg.Sedan vet jag inte varför man ser ner på vit fisk,för man inte kan äta den.Vad tror du man kokar Bouillabaise på.(Franskfisksoppa)sedan lägger man i en räka o en lax bit.Men basen är som vi kallar skräp fisk.Bröd och Vitvin till.Mkt bra.Eller kattmat mal ner o frys.Fiskbullar den som tycker om det.
Behöver inte vara krångligare att man har 4 grupper. Jag tycker att vi skall söka bredden och kvaliteten.
Vi behöver en samman ställning så att vi vet vad vi vill.Tycker att var och en stolpar upp vad dom anser vilka arter som vi skall ha med.Så vi kan samman ställa Punkt 2.Jag samman ställer, sedan får var och en tycka till en gång efter det sedan skall punkt 2 vara klar.Så att det blir en fram drift.
----------------------------------------------------------------------
Glömde svara på en fråga: 2 priser för varje klass Största fisken och mest fångade över året i Kg
-----------------------------------------------------------------------
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

citat Hasse P: Men här hemma är det strid på kniven om fångsterna mellan Marianne och mig,sen om vi går i damklassen båda två, det låter jag vara osakt. Och jag tror mig veta att det är lika dant i Gingri Stavby,mellan Pekka & Annette.


Strid på kniven ja...där satt du allt spiken på rätt ställe Hasse, men det är bara de gånger som vi fiskar tillsammans.

Sedan tror jag fortfarande på en Herr o Damklass, o det är inte för att jag är rädd för att få "spö" utav Annette (det har jag fått så många ggr redan), Marianne eller någon annan kvinna. Utan mer grundat på att vore det en damklass så skulle det kunna locka fram mer kvinnor till att ställa upp.
Att de kan känna trygghet i att få fiska i egen takt o mån av tid för nog tror jag ganska säkert att det är vi män som blöter lina betydligt oftare än kvinnan. Undantag finns givetvis men jag tänker mer generellt nu...o det var väl mer bredd vi ville ha ?


Kan inte låta bli o bjuda på denna lilla historia som avslutning...Den nybildade fiskeklubben hade sitt första sammanträde och i samband med det en innehållsrik och ganska våt middag. Efter middagen skulle man gå ned till bron och meta. Den som drog upp de flesta fiskarna skulle få en pokal. Middagen drog emellertid ut på tiden och först vid ettiden på natten vandrade man iväg med sina spön.

Ordföranden gick i spetsen med en ficklampa, som slutligen fångade broräcket i sin ljuskägla. Alla ställde upp på bron och kastade ut under sammanbiten tystnad. Endast då och då hördes någon grymta över att det aldrig nappade.

Slutligen grydde morgonen och just då rusade det första morgontåget fram under bron!



Pekka
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Veckorapport...

Fiskeligan – 2010.Max 3 bilder och att
>> husbilen skall finnas med
>> på ett av fotot.Man skriver ju faktiskt på Husbilsklubbs sida,så jag tycker
>> att
>> det är ett måste.
>> Och att det skall vara ett måttband med när vi redovisar fångsten.
>> Första punkten är ju klar att fångstligan startar 1 Januari 2010.
>> Punkt två är klasserna
>> punkt tre är hur vi redovisar
>> Sedan kommer den stora frågan sponsringen.(insatsen 100,200,300 ??????)
>> Hur lägger man upp det ?
>> Att man betalar innan 30/12 eller när man lämnar första rapporten

Fråga 1: Kan detta stå kvar ? (ändrat till Skandinavien)
-------------------------------------------------------------------------
Tillåtet är pimpel,flugfiske, mete och kast spön i alla vattendrag i Skandinavien.
Max 3 bilder per rapport.
1.Fångsten med måttband
2.Biotopen där du har tagit din fångst.
3.Och ett foto där du har din husbil med (behöver inte vara hela bilen)
-----------------------------------------------------------------------
Fråga 2:hur många arter är tänkt ?
Fråga 3:varför ungdoms, dam o herr klass,tror att fiskare som fiskare
eller är ni rädda att få spö av 10 åriga Åsa????
Fråga 4 :Rapporteringen,en del medlemmar är inte så hemma med foto och
foto hantering i datorn.Och en del får inte ut bilder på nätet.
Får man ta till hjälp som att posta bilder snigel vägen till någon annan medlem man litar på,så att hon/han lägger upp dem.Eller e-posta.

Ang Fiske sorter,kan man dela in i klasserna i 1.Ädelfisk 2. Gädda,Abborre Gös,Ål,Lake 3.Havsfiske 4.Vitfisk & Karp artade fiskar.
------------Förslag på klasser och arter-------------------------------
1.Ädelfisk/Halvädelfisk
Lax,Öring,Röding,Harr,Regnbåge,Sik
2.Gädda,Abborre Gös,Ål,Lake
3.Havsfisk
Torsk,Sej,Bleka,Havskatt,Lubb,Vitrocka,Långa,Makri ll,Berggylta,
Blågylta,Bergtunga,Rödspotta,Sandskädda,Skrubba/Flundra,Blåkäxa,Fenknot,
Glyskolja,Havsabborre,Näbbgädda,Håkäring,Klorocka, Knot,Kolja,
Kolmule,MindreKungsfisk,Multe,Paddtorsk,Pigghaj,Rö tsimpa,Sjurygg,Skoläst,
Starksill/sill/Strömming,Taggmakrill,Vitling,
4.Vitfisk & Karp artade fiskar.
Spegelkarp,Gräskarp,Ruda,Sutare,Asp,Färna,Id,Sarv, Brax,~Mört~
-----------Om ni vill ha med fler arter ni är välkomna--------------------
Hasse här ser du hur många det blir i övriga arter.O det är bara dom jag kom på,finns säkert fler.
Gunnar har ju rätt när han säger att det fisket i P&T gölarna kan man inte jämföra med fisket uppåt mellan Sverige och Norge.(min tolkning)
Varje klass tävlar för sig i största fisken och total fångsten i Kg över året 2010.Man skriver klass 1 om man har en lax på 10 kg tar tre bilder
1.Fångsten med måttband
2.Biotopen där du har tagit din fångst.
3.Och ett foto där du har din husbil med (behöver inte vara hela bilen)
Talar om fångstmetod och bete, tid och var den är tagen.
Vi får inte glömma att när fisken är fredad får vi inte rapportera den till
fångstligan.Det är varje fiskares ansvar att ta reda på det.(Fiskeriverket)
-----------------------------------------------------------------------

Hasse Trassel:

Fångad i Sverige tycker jag är bra förslag.
Eftersom vi har adress .se
Ingen indelning Herr/dam/Barn.
Kanske en åldersgräns i nedre åldrarna

Hasse P:

Jag är för en liten avgift till prisborden, sen går det alltid att ( jaga priser

Antingen största fisken( fångad i sverige ) eller att man har olika fiskarter,typ Gädda,Gös,Regnbåge, Lax,Öring,Abborre........ klassindelat. Det kanske kan vara en metartävling med, för att barnen kan vara och tävla. Eller en Dam klass kanske,ja det finns säkert andra ideer,så skriv så datorn glöder.
Sen utgår jag i från att den är spöfångad. Så alla ni andra skriv in och tyck till om hur ligan skall se ut.

Det bör vara en enkel tävling med att rapportera in,vilken fiskart det är,samt längd & vikt.
Vad det gäller arter så bör vi ha dom vanligaste förekommande arterna i skandinavien.
Man kan sätta upp dom vanligaste arterna Typ: lax,öring.gädda,gös,Abborre,samt övrigt.
Jag tror att det löser sig under resans gång, om vi får in en rapport på en stenbit,eller Havskatt eller Marulk. Då bör dom ingå i övriga.
Det primära är ändå att vi ska fiska och ha kul tycker jag.
Att vi skulle ha en barntävling tyckte jag var bra, för att barnen kan jämför sin fångst med varandra, det kan inte vara så kul för en 10 åring att bli jämförd med typ Hasse.P 57 år i en fångstliga. Samma för damerna, men dom kanske inte bryr sig på samma vis?.

DÄRFÖR måste det vara relevanta regler som gäller, typ STÖRSTA FISKEN I VIKT GÄLLER oavsett art = Vinnare, Eller: typ gädda,lax ets,ets,.
Jag ställer gärna upp på en tävling i mörtfiske ,men då ska jag veta att det är mört som det gäller, och att det inte är braxen som kommer att vägas in i slutet på tävlingen.


Har jag fatta rätt när du skriver att,totala fångsten av= EN ART,kan innebära att jag kan få 10 gäddor på 1 kg, som kan framstå som bättre en 1 st gädda på 9,8 kg,eller?. Och att 4 st Regnbågar kan väga 3,5 kilo gemensamt,mot en Regnbåge som väger 3,2 kilo ,och så vidare?. Har jag fattat rätt eller?. Om det är så, så måste vi skilja på antal fiskar, eller vikt för en enstaka fisk tycker jag.

Gunnar N:


T. ex. fisk sort, störst fisk och största mängd i kg över hela året


Jag tycker inte att man ska använda sig av Svenska rekord listan. Detta är väl en fiskeliga i Husbilsklubben??, vidare kan ju jag tycka att en totalvikt över året kan va kul, där man tar med alla typer av fiskar man fått, inkl mört.
Jag övelåter till trådägaren att bestämma vilka regler som ska gälla, själv överväger jag om jag ska åka över till tröndelag ca 15 mil och satsa på Håkärring på en sådär 200-300kg

Anders Hj:


Förvånas lite över att mört förekommer i vart och vartannat inlägg.
Stryk den arten i listan, går inte att äta och att få upp fanskapet är ju mestadels pinsamt. Något man inte vill snacka om annat än om man vill jävlas med någon. Än mindre offentliggöra i en fisketävling

Bonath:


Varför inte använda svenska rekordlistan Sport Fishing/Angling Record (Sweden) och då ge varje fisk poäng enligt % av rekordvikten. Då kan ju alla fiskar jämföras med varann på ett rättvist sätt. Till och med Mört finns ju med i den listan.


Pekka: Rollerteam



Vi har även scandinaviska medlemmar, ska de behöva fiska i Sverige om de vill vara med ?

Damklass o framförallt barnklass är en kanonide att ta tillvara på, tror på att sprida ut det hela o därmed fler som vill vara med.
Problemet i det hela är ju som du säger Anton, priser o hur får vi ihop till dessa ? Med sponsring kan man säkert få ihop en hel del men tycker inte heller att det bara ska bli några få som "jagar" priser". Kanske som du säger en anmälningsavgift för en ringa peng o familj kan vara något ?


...mer förslag o tyckande eftersöks !
 

Bilagor

  • veckobrev.gif
    veckobrev.gif
    4,5 KB · Visningar: 238

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Jag ställer upp med ett pris.
1 säsongskort (kalenderår i isfritt vatten) i sjön Härsjön. (Hyssna, 5km från Forsbergs)
Värde 100:-
En av Sveriges bästa sjöar när det gäller Brax. Finns även abborre, gädda, ål och inte att förglömma MÖRT.
Dom "fiskeansvariga" får hantera priset efter eget gottfinnande.
Calle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Bara ett förslag
-----------------------------------------------------------------------------------
Fångstligan 2010 som startar 1 Januari
Start avgift ??? Skr
---------------------------------------------------
Fångst metod: Fisken skall vara fångad med spö från land eller is
i Skandinavien.
-----------------------------------------------------------------------------------

Ismete /Flugspö/Haspelspö/Jerkspö/Metspö/
----------------------------------------------------------
Tillåtna agn
Drag/Spinn/Wobbler/Jigg och andra plastimitationer/Fluga/Mask/Räka/Majs/Ärtor/Deg/Bröd/
PowerBait/Gulp./Vitfisk/
--------------------------------------------------------------
Vinnaren är
1 Den som fångar största fisken i cm oavsett art.
2 Den som fångar mest fisk i antal Kg över året 2010 oavsett art .
Fångster måste dokumenteras i bild och läggas ut på tråden, Fångstligan 2010
Vi får inte glömma att när fisken/arten är fredad får vi inte rapportera den till
fångst ligan. Det är varje fiskares ansvar att ta reda på det.(Fiskeriverket &
Länsstyrelsen )​

Tillåtet är att be andra HBK medlemmar om hjälp att lägga upp
bilder på sin fångst.
--------------------------------------------------------------
3 FOTON
Bild 1.Fångsten med måttband ,spö och ev.bete
Du talar om tid och vart fångsten är tagen.
Bild 2.Biotopen där du har tagit din fångst.
Bild 3.Ett foto där du har din husbil med (behöver inte vara hela bilen)
För att foton skall vara giltiga så måste dom vara av god kvallitet.
-------------------------------------------------------------------------------------
Priser
För summan av den sammanlagda start avgiften från deltagarna köps 3 priser in.
Dam/Herr klassen ,största fisken i cm oavsett art.
Dam/Herr klassen mest fisk i antal Kg över året 2010 oavsett art
Ungdoms klassen största fisken i cm oavsett art.
Ju fler vi blir desto bättre priser.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Fusk är en dötts synd.
Man kan kontrollera äktheten av bilder i Photoshop.Men vi litar på varandra eller hur.
_______------------------------------------------___________________-----------------------​

Kommentarer tack.​
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Då är nya tråden öppnad
Alla förslag är välkomna till
Fångstligan 2010 som startar 1 Januari

Å det kom inga.Det är 2-4 medlemmar som håller Fiskekroken vid liv.
Hade dom inte tjattrat och skrivit fångstrapporter så skulle fiskekrokens inlägg halverats.
Min slutsats är att jag kommer ej att öppna någon tråd FÅNGSTLIGA 2010.
Om någon annan i klubben vill ta över så är det fritt fram.
Känner så här att den respons som visas på denna tråd är alldeles för lite,
inga förslag inga kommentarer (positiva som negativa) att jobba vidare med.
Jag är en sportfiskare med husbil och kommer alltid att vara det.
Tror faktiskt på denna kombination,Husbil med Fiske;Foto;Fågelskådning och många fler intressen.
Fortsätter säkert att skriva om fångster,fångst platser,premiärer och fiskeresor som jag funderar över.
Det finns några bra trådar som skulle hållas bättre vid liv än vad man gör.
Fiskeställe med plats för husbil
Tycker att denna tråd är den viktigaste för oss.
Fiske i Norge
Öringsfiske.
Spanien
fiske i skåne
Höstfiske Sorsele
Norra delen av Sverige är under representerat.
Nu har ju Pär & Marianne fått igång Flugfisket
får se när den tråden dör ut.
Som ni vet så fiskar jag en heldel på Öland.
Kommer att utforska mer och besöka dom gamla platser man hade
bara för att se om man kommer ner med hb. Öppna en ny tråd på det fram över.
Önskar er ett riktigt......
Skit fiske på er.
Harald

 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: ----Förslag till Fångstligan 2010-----

Då är nya tråden öppnad
Alla förslag är välkomna till
Fångstligan 2010 som startar 1 Januari

Å det kom inga.Det är 2-4 medlemmar som håller Fiskekroken vid liv.
Hade dom inte tjattrat och skrivit fångstrapporter så skulle fiskekrokens inlägg halverats.
Min slutsats är att jag kommer ej att öppna någon tråd FÅNGSTLIGA 2010.
Om någon annan i klubben vill ta över så är det fritt fram.
Känner så här att den respons som visas på denna tråd är alldeles för lite,
inga förslag inga kommentarer (positiva som negativa) att jobba vidare med.
Jag är en sportfiskare med husbil och kommer alltid att vara det.
Tror faktiskt på denna kombination,Husbil med Fiske;Foto;Fågelskådning och många fler intressen.
Fortsätter säkert att skriva om fångster,fångst platser,premiärer och fiskeresor som jag funderar över.
Det finns några bra trådar som skulle hållas bättre vid liv än vad man gör.
Fiskeställe med plats för husbil
Tycker att denna tråd är den viktigaste för oss.
Fiske i Norge
Öringsfiske.
Spanien
fiske i skåne
Höstfiske Sorsele
Norra delen av Sverige är under representerat.
Nu har ju Pär & Marianne fått igång Flugfisket
får se när den tråden dör ut.
Som ni vet så fiskar jag en heldel på Öland.
Kommer att utforska mer och besöka dom gamla platser man hade
bara för att se om man kommer ner med hb. Öppna en ny tråd på det fram över.
Önskar er ett riktigt......
Skit fiske på er.
Harald

Även om jag råkar vara helt ointresserad av fiske, och därmed inte har något alls att bidra med, så har erat tjatter i denna tråd varit klart underhållande att läsa. Hoppas ni fortsätter tjattra!!!!
:twitcy:
 
Toppen