• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förslag till årsmötesplats?

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Efter en förfrågan, till chefen för Hagfors flygplats, om det fanns möjlighet att hyra flygplatsen för ett veckoslut var han mycket positiv till detta. Kostnaden för hyran helt överkomlig.
Denna flygplats ligger c:a 9 mil norr Karlstad uppefter riksväg 62.
Varför skulle det var bra där:
En start och landningsbana på 1500 meter med asfaltbeläggning där ingen behöver "köra fast". För övrigt torrt område runt omkring. Vatten och avlopp kan ordnas däremot dåligt med ström
Ser ni som jag och dotorparn gjorde, möjligheterna till en stor träff, kanske lite längre norrut visserligen i västra sidan av sverige men med goda förbindelser vägmässigt.

:twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Förslag till årsmötesplats?

Hej Eva o Sven-Uno o tack för en trevlig pratstund med kaffe o dopp, intresant guidning i närområdet.
flygplats området var imponerande, skulle funka till alla husbilar i Norden samtidigt.
:)

F

F.d. 58547

Guest

En flygplats är ju kanon jag har hört med ett flertal,det är faktiskt super.
Men problemet har varit 500 sittplatser!/susanne

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Plats för husbilar finns ju så det räcker till

men, undrar om det finns lokal ?

F

F.d. 15719

Guest

Det borde väl finnas en hangar på en flygplats???

Men den kanske inte går att hyra för allmänheten?

/elisabeth

som måste svara på alla inlägg :wink:

F

F.d. 3067

Guest

Hej alla!

Plaseringen på kartan är kanske inte såå noga, men Värmand och Karlstad ligger
ganska bra till för dom flesta, flygfält är också bra och finns säkert lokaler
ström måste ju gå att fixa med de lokala kraftbolaget att dra fram några skåp med
byggström så kan man fördela den vidare sedan.

Andra orter som kan va bra är enligt mitt tycke Borlänge, Örebro T. ex....

/Gunnar

Ps. lite synd att Jämtland är kanske lite för långt norr ut annars så har vi i Östersund både gamla F4 och Ope att titta på..Ds

F

F.d. 11293

Guest

Det finns stora byggnader i området, Sven-Uno kan säkert mera om det
:)

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vårgårda i Västergötland. En camping med el plus mycket mark för att parkera husbilar. Får plats med minst 300 husbilar. Kolla deras hemsida. Kan tyvärr inte länka nu men någon annan kan kanske göra det? Lokal som är nybyggd och som rymmer 3000 personer.

F

F.d. 8036

Guest

Vi i Vulcan Riders Sverige har haft vår årliga riksträff på Tånga Hed i Vårgårda i flera år. Det blir 5 året i år när vi drar dit nästa helg, ca 300 motorcyklar
Den passar oss alldeles utmärkt men det är ju tack vare vandrarhemmets alla sängar och storköksfaciliteterna och det är kanske inte riktigt vad HBK är ute efter. Det finns ochså en nybyggd sporthall på området men det kanske också är att ta i. I en annan byggnad finns en lokal för ca 300 personer, det är för övrigt där som storköket är. Vi har en cateringfirma till att fixa käket dom 4 dagar vi är där.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Hej allihopa
Som norrlänning måste jag blanda mig i....
för oss här uppe bli avstånden ganska avgörande om vi ska delta eller inte.

När förslaget om Hagfors dök upp blev jag positivt överaskad och tänkte "äntligen" en träff med lite dragning mot mitten av landet...
Visserligen är det 62mil enkel resa mellan Ö-vik och Hagfors (f.ö samma sträcka Trelleborg-Hagfors), och då bor jag ju inte särskilt lång norrut jämfört med andra norrlandsmedlemmar som får 100mil eller mer.
Drar träffen iväg tex till Vårgårda ökar avståndet för mig till 80mil enkel väg och faller direkt bort från besökslistan.

Visst, procentuellt finns det mycket mer medlemmar i södra Sverige än i norr, men för att underlätt för oss "minoriteter" här i norr kan man ju i alla fall försöka att dra träffen lite Norrut... snälla.... så vi också får chansen till gemenskapen.... ;)

Senast ändrad:
F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Måste hålla med jannew om detta med att försöka att hålla årsmötet så mitt i landet som det går.

Vi måste ju tänka på att ju större spridning på mötesdeltagarna man får desto bättre blir besluten på årsmötet.

/Gunnar

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Det är en mycket rimligt önskemål att årmötet fördelas ut över hela Sverige. Jag kommer med all sannolikhet inte att kunna deltaga om årsmötet hamnar i norra delen av landet, men tycker detta låter sunt. Val och omröstningar kan man ju göra över Internet. Vi är ju en internetbaserad klubb så det skulle säkert funka.

Ge Norrland nästa årsmöte!

Mvh
Knausen

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Hej igen
För att förtydliga mig själv lite.... :D
Jag är väll inte direkt på jakt efter att man bör lägga årsmötet i norrland, utan bara med "dragning" norrut.
Procentuellt fördelar sig gissningsvis medlemmarna med tyngdpunkten runt södra Sverige (troligen >2/3 söder om linjen Stockholm - Karlstad).
Som norrlänning är man både van, och bitvis har accepterat, att dom flesta aktiviteter hamnar i söder.
För egen del förlikar jag mig med tanken att vi som är "glesare" här norrut får åka lite längre än er andra "tätbefolkade", men det vore trevligt om det stog i rimlig proportion till den procentuella medlemsfördelningen över landet för att vara så rättvist som möjligt. (helt rättvist blir det alldrig för alla)

Solen skiner..... midsommar i antågande, men inte i husbil utan båt i skärgården :cool:
Ha det gott allihopa

F

F.d. 3581

Guest

Inte mer Västra Götaland....

Värmland låter perfekt.....

ds

F

F.d. 346

Guest

Varför inte helt enkelt lägga årsmötet i Norrland?
Det måste väl bli en hel del medlemmar ändå på mötet? Och vi som inte kan ta oss så långt kanske kan vara med på mötet via Internet?
Tekniken finns!!

Anders :):):):):):):)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest

Tyllsnäs utanför Borlänge det finns allt stor lokal för möte

Toppen