• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förslag om maxhastighet för skåpbilar

F

F.d. 50195

Guest
Sv: Förslag om maxhastighet för skåpbilar

Vissa motorvägar i Sverige har 120km/tim.
Mvh

I

Ice-Man

Guest

Vad är det här för trams!!! Mycket ska man höra innan öronen ramlar av!
Skylla på växthusgaser på helt nytillverkade och högeffektiviserade skåpbilar.... Måste väl ändå finnas betydligt värre miljösyndare om det endast är på grund av det man vill införa begränsning. Nån måtta får det väl ändå vara.

I Sverige ser jag i trafiken inte det som ett stort problem med fartsyndare i skåpbilar även om det till och med finns en "gåta" om det som lyder: Vilken är världens snabbaste bil? En vit skåpbil!
Då ser jag i trafiken det som ett större problem med fordon som har gula regskyltar med ett T på slutet. Värsta racerbilarna!
Är det sedan hastighetssyndarna man vill åt så är inte 120km/h-begränsningen särskilt effektiv på t.ex. 30-sträckor, där det alltid finns en verklig anledning till att ha så låg hastighetsbegränsning.

Bara korkat att skylla på växthusgaser, det underminerar förtroendet.

Blir detta verklighet så ska jag se till att börja extraknäcka med att plocka bort hastighetsbegränsningen på dessa fordon. Det är ju en helt ny marknad, borde bli väldigt lukrativt!

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026

Sila mygg och svälja kameler? Är det verkligen miljön man bryr sig om?

Samtidigt som detta förslag läggs fram byggs det nya kolkraftverk i Tyskland...

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Just nu diskuteras en allmän hastighetsbegränsning för alla fordon i Tyskland, max. 120 för alla typer av fordon.
Mvh. Klas

Toppen