• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förslag om campingar i Schweiz

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej igen govänner!

Efter 2 veckor i soliga Spanien ( Alfas del pi ) börjar vi vår planering för hemfärden.Vi tänker ta det lungt hemåt och se så mycket vi kan på ca: en veckas körning. Har planer på att åka genom Schweiz och hitta någon mysig camping där. Så jag undrar om det finns någon som har nåt tips? Allt är givetvis av intresse.

Soliga Hälsningar

:yes: &:wub:
 
F

F.d. 55451

Guest

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Förslag om campingar i Schweiz

Hej Bredo!
Kul att se att du är igång igen. Det var att tag sedan du gjorde några inlägg på sidan. Hoppas höra av dig.

Kurt
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.826
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Förslag om campingar i Schweiz

Hej igen Bredo,

Välkommen tillbaka!
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Förslag om campingar i Schweiz

hej, schmid.

kul att ni skall passera vårt favoritland schweiz...

vi kan rekommendera en plats som heter Interlaken - och en central camping mitt emot Intelaken Ost. Bara på andra sidan älven mellan två sjöar.

Campingen ligger på lagom gångavstånd från centrum.
Sist köpte vi ett tåg och linbanekort som gällde i sex dagar på de flesta tåg o banor i Interlaken regionen.

Tillägg dock för de två topparna med roterande James Bondrestaurangen Schilthorn, och Jungfraubanan.

I en tråd från mig kan ni även läsa om en vacker ställplats öster om Oberalppasset - 30:-/dygn med el, vatten o latrintömning.

Risken är att det är mycket turister nu - tyskarna börjar väl sina semestrar vid denna tid.

Lycka till ..
Mvh
Dag
 
Toppen