• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förslag: Förbjud gamla dieselbilar

K

Kaninbur

Guest
Sv: Förslag: Förbjud gamla dieselbilar

Inte drabbar det oss.
Vill verkligen någon ovan köra bil alls i Paris!
Ställ husbilen vid tex ställplatsen Euro-Disney och ta tåget in till stan!

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Var i Paris två gånger förra sommaren med en husbil på 8.80m
Trafiken var helt klart en utmaning med bilar och mc runt öronen hela tiden. "Been there done that" Det lockar inte till upprrpning.

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Tycker det verkar vara ett utmärk förslag, skönt att slippa alla dessa kolpråmar i dessa storstäder.
Då vi som kommit till insikt och köpt mer miljövänligare fordon dessutom isåfall får mer plats ser jag som en stor bonus.
En liten gliring till Jappe ska bli kul och se om han hugger på den

Lars

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tycker man ska höja skatten till 20000kr först i ett år och sedan förbjuda dom. Dom ska heller inte gå att ställa av.
Otroligt att dom får användas så mycket som dom svinar ner. Lika otroligt att någon vill äga en gammal diesel och sedan snacka om miljö;)

F

F.d. 29925

Guest

Det vettiga borde väl vara att staten, som ju har tillåtit dessa fordon, löser in dem. (helst till inköpspriset).:)

F

F.d. 55374

Guest

Tycker det verkar vara ett utmärk förslag, skönt att slippa alla dessa kolpråmar i dessa storstäder.
Då vi som kommit till insikt och köpt mer miljövänligare fordon dessutom isåfall får mer plats ser jag som en stor bonus.
En liten gliring till Jappe ska bli kul och se om han hugger på den

Lars

En fråga till dig som kommit till insikt, om man inte har möjlighet att
byta bort sin kolpråm skall man då avsluta sitt husbilsliv ?

Tommy R

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

En fråga till dig som kommit till insikt, om man inte har möjlighet att
byta bort sin kolpråm skall man då avsluta sitt husbilsliv ?

Tommy R

O nej! Du kan nog åka bla i värmland där är redan miljön förstörd pga av rallyt som varit, att det blir problem för dig att ta dig till Paris tror jag inte gör så mycket i ditt fall om jag förstått dig rätt;)

Lars

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ur miljösynpunkt så borde man kanske börja med flygplan och drösvis med industrier m.m. innan man börjar förbjuda äldre bilar som är en sådan jätteliten klick i nerskitningsstatistiken.
Mobba inte folk som varken har råda eller helt enkelt kanske inte vill äga och köpa ett elektronikmonster som troligen kommer att dö i förtid som svårplacerat elskrot, som redan påpekats i ett inlägg ovan.

Med ett leende :p: JANKRO.

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Ur miljösynpunkt så borde man kanske börja med flygplan och drösvis med industrier m.m. innan man börjar förbjuda äldre bilar som är en sådan jätteliten klick i nerskitningsstatistiken.
Mobba inte folk som varken har råda eller helt enkelt kanske inte vill äga och köpa ett elektronikmonster som troligen kommer att dö i förtid som svårplacerat elskrot, som redan påpekats i ett inlägg ovan.

Med ett leende :p: JANKRO.

Electronikmonster?, nu känner jag mig lite mobbad:twitcy:

Med ett leende Lars

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det är naturligtvis ett mycket bra förslag men det skulle ha kommit för länge sedan. Paris är fullkomligt förstört av alla bilar som nästan klättrar på varandra. Synd på en väldigt vacker stad. Endast elbilar skulle ha tillträde!

Samtidigt kan man passa på att förbjuda dubbdäck! Märkligt att de fortfarande är tillåtna!

Jappe

Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest

Inte drabbar det oss.
Vill verkligen någon ovan köra bil alls i Paris!
Ställ husbilen vid tex ställplatsen Euro-Disney och ta tåget in till stan!

Inga problem alls om man kör på tider när trafiken inte är som mest intensiv. På lördagar och söndagar t ex är det ganska lugnt.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Tycker man ska höja skatten till 20000kr först i ett år och sedan förbjuda dom. Dom ska heller inte gå att ställa av.
Otroligt att dom får användas så mycket som dom svinar ner. Lika otroligt att någon vill äga en gammal diesel och sedan snacka om miljö;)

Hur skall man tolka detta? Det låter som att det endast skall vara välbeställda & högavlönade förunnat att äga en husbil. Om man tittar på vad du har för en husbil så undrar man över ditt uttalande.:confused:

Bennie

Toppen