• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Försening av leverans........

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej govänner!:p

Hade tänkt att hämta vår nya Husbil idag.......
Blev inte så. Leveransgenomgång... dom har visst mycket att göra.
Får bli i veckan i stället, men med tanken på tempen ute just nu så
får vi hoppas att det blir lite varmare i veckan som kommer.

Får bygga om mina portar till garaget i helgen i stället så vi får in " Pärlan " när den väl kommer.

Just det.... PÄRLAN... vilket underbart namn på något man väntat så
länge på..

Hör av oss när pärlan är hemma.
Får vänta på premiärturen tills nästa helg.

Ps.Torbjörn ...... om du läser det här jag ringer i morgon istället Ds

Mvh

Hasse & Gisela

F

F.d. 10459

Guest
Sv: Försening av leverans........

hej.
väntar själv på en hobby toskana, som skulle komma för en månad sen.
vad är det för bil du väntar på.
hälsningar björne

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Är inte förvånad,Det gäller bara få krontaktet på skrivet sedan kan man göra som man vill med folk som beställer nya husbilar husvagnar eller bilar Tyvärr handlare lovar mycket håller lite .​

Man skulle vilja att dom får betala för varje dag som förseningen blir. Då karnse det skulle bli bättre​

Men han lyckar till & hoppas att ni får en trevlig sommar med era bilar.​

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024

Hej alla!
Sitter i samma situation. Vår nya Bürstner 710 skulle kommit mitten april. Senaste beskedet ger vid handen att bilen "går ur produktion" onsdag nästa vecka. Minst 14 dagar ytterligare bör vi räkna med innan den är leveransklar. Väntaväntaväntavänta.....
Björne - har allt sneglat på Hobbyn, verkar vara en kanonbil så lycka till! Och lycka till även schmid! Som sagt - vad blev det för bil? Förr eller senare ses vi säkert på vägarna med våra nya åk...

Mvh
AndersU

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Vi går också i väntans tider. Bilen skulle levereras v. 12, nästa besked v.16. Nu står bilen färdigbyggd på fabrik i väntan på att Mercedes skall slutföra sin uppdatering av "databus-systemet", dvs det interna informationsutbytet mellan chassie och påbyggnad!?
Det är bara att hoppas att det inte blir alltför låååång väntan. Varje dag är en plåga. Jag har hört att det är fler som väntar på sina bilar byggda på MB´s nya chassie...

F

F.d. 11846

Guest

Varje dag är en plåga, Citat från ett inlägg.

Tro på dig själv - Tänk positift.

Det här blir en fin dag.
Jag klarar av allt.
Jag klarar av mer än jag tror.
Ingenting blir bättre
för att man oroar sig,
man kan bara göra sitt bästa.
Det kommer att gå bra för mig.
Alltid finns det något att glädjas åt.
Livet är härligt.

MVH. Fralle. :music-icon:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Visst är det märkligt att dom inte kan hålla leveranstiden. 2004 fick vi vänta på vår nya husbil från 1 april till mitten på maj och den var beställd i september. Tänk om det var färskvaror dom skulle leverera?

För övrigt anser jag att "Den som väntar på något gott alltid väntar för länge".

Men en positiv syn på livet hjälper. Ni får snart hämta era pärlor och idka husbilsliv.
:D
Eva HBK 9

F

F.d. 3581

Guest

Hej, alla

Av våra tre inköpta husbilar blev åtminstone två försenade - den ena ca 6 veckor...

Skulle vara intressant att veta om det även blir fel åt andra hållet - dvs hur många gånger har bilar levererats för tidigt?

Kräv ersättning per vecka för sen leverans. I det flesta fall vet sannolikt säljföretaget om att utfästelsen om leveranstid inte kommer att hålla...

ds

Erik HBK 40

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
40
Medlemskap
2025

Köpte en Adriatic 573SL -2004 på Elmiamässan 2003 av Åströms fritid i Sundsvall Skulle få den i god tid innan påsken 2004.Leveransen vart försenad men Åströms fritid kom ner till Stockholm med en lånebil som jag hade under påsken. När jag år 2005 bytte till Adriatic 660SL stannade jag i Sundsvall på vägen upp till Umeå och bestälde bilen när jag sedan en vecka senare åkte hem till Stockholm var bilen klar att hämta det kallar jag service.
Mvh. Erik HBK40.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Viktigt att ta reda på när man beställer en ny bil är när den går i produktion. Säljaren vill allra mästs få kontraktet på skrivet men han kan också tala om i vilken delproduktion bilen tillverkas i.
Vår Eura beställdes aug. -02 för jag fick reda på att om jag inte tog höstproduktionen så skulle nästa produktion starta tror det var mars -03. Vi ville ha bilen till våren -03 så vi tog den tidiga produktionen som då hade osålda bilar av vår modell.
Innan man skriver på kontraktet så be säljaren kolla att det finns lediga bilar i den produktion som stämmer med det leveransdatum eller månad man vill ha så ska det fungera bra.
Men som sagt förseningar kan det bli så välj en tidig produktion.

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Det kunde vara som båtar. jag har arbetat som båtbyggare på Nimbus, och om inte leverans på bestämd vecka blev det avdrag med 50-100000 kr o.s.v:wideeyed:

Senast ändrad:
F

F.d. 53007

Guest

Det kunde vara som båtar. jag har arbetat som båtbyggare på Nimbus, och om inte leverans på bestämd vecka blev det avdrag med 50-100000 kr o.s.v:wideeyed:
Våran husbil skulle levereras 1 april,hämtade den 19 februari.

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej! vi beställde vår bil på mässan blev lovad i mars och vi fick den i mars. Men nu har flera saker gått sönder, ovan sängen ramlade ner samt att strömen till tv fungerade inte.
Många Hälsningar Ruth o Bosse

F

F.d. 29841

Guest

Hej Ruth o Bosse
Vilken "otur" det var inte bra för det HB märket.vilket det nu var.
Hoppas att det kommer att funger resten.
/Vidhem

F

F.d. 25197

Guest

Vi beställde i sept. och skulle få levererat 15 mars. Bilen som kom var fel utrustad. Nu tycks inte säljaren kunna lova att leverera före första juni då vår planerade utlandsresa skulle börja. Hela produktionen tycks vara såld. Vad göra?

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Spelar ingen roll hur positv man är bilfan har inte kommit ändå:(

Senast ändrad:

Blåsut

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
3976
Medlemskap
2021

Vi beställde vår Kabe på mässan i september och blev lovade leverans vecka 16. Vi har ringt och frågat när den kommer med säljaren har inte kunnat lämna besked. Jag ringde Kabe och frågade och då säger dom vecka 20. Dom har tydligen problem med plaste till skalet, är det nån fler som hört det?
Sen undrar jag om nån har tips om hur vi gör när vi ska hämta den nya och lämna den gamla som inte är skattad. Vi kan visserligen låna en skylt av leverantören men då är ju inte bilen försäkrad. Har nån av er tips?

Toppen