• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Försäljning

H

Husbilgolf

Guest
Ser i senaste Husbilen Test att försäljningen av husbilar i Sverige gått lite tillbaka, men fortfarande 3200 bilar såld. Norge liten pluss med 2200 fordon, Finland 1100, men Danmark bara 143 (!) sålda bilar. Och jag som trodde skatterna var höga i Norge! Nu förstår jag bättre varför så många danskar har husvagn hällre än husbil.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Försäljning

Før endringen i avgiftsberegningen fra 13% til 21% av personbilformelen så var husbiler hovedsaklig billigere i Norge enn i Sverige. Danmark har nesten samme avgiftsformel som i Norge for personbiler uten noen reduksjon for husbiler. Ikke fortell dette til Jens og resten av regjeringen - de kunne få ideer.

F

F.d. 26625

Guest
Sv: Försäljning

I Damark så är det 100% skatt på bilar, tänk husbil för 800 blir 1600 ! så det var inte så illa med 143 sålda där.

Toppen