Sv: Försäkring
Hej Husbilsvänner !
Det snackas ofta om försäkringspremier fram och tillbaka , en del säger så kostar min försäkring o.s.v.
Men Många faktorer spelar in, t.e.x. Var bor du i villken zon hur står bilen parkerad när du inte använder den ,årsmodell ( det har jag fått frågor om ).
en faktor är dagsvärdet på husbilen , jag kontaktade Motormännen riksförbund och den premie jag skulle erhålla var följande Helförsäkring baserat på halvårsbetalning ( som hon rekomenderade för att inte ligga ute med pengarna) var 1680:- per halvår , självrisk vagnskada 3000:- , glas 1.500:- , brand självrisk 1000:- , stöld självrisk 1500:- ,
Lösegendom ej stöldbegärligt upp till 50.000:- , stölbegärligt 10.000 förutsatt att du inte varit ifrån husbilen ett dygn Och om jag ställer av husbilen den sista september och övergår till så kallad garageförsäkring så skulle jag få betala 187:- för 6 månader.
Trafikskatten skulle i mitt fall kosta mig 396:- per år extra . Det var dagens erbjudande om jag tecknade försäkringen idag eller en månad framåt.
så vist lönar det sig att hålla gluggarna öppna,
Kör lugnt på vägarna
Hälsningar
Stig