• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring via husbilsklubben

Ceces

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Umeå
HBK-Nr
40606
Medlemskap
2024
Hej. Fick idag mina nya medlemsdekaler och erbjudande om unik rabatt på försäkring!
Glad i hågen ringde jag och hörde vad erbjudandet gällde! Döm om min förvåning då Varsam försäkring tog 12000 kr mer / år för hel- försäkringen! Dax att låta andra aktörer upphandla försäkringen till Husbilsklubben! Det är ju ett rån!

Mvh Christian 40606
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.425
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej. Fick idag mina nya medlemsdekaler och erbjudande om unik rabatt på försäkring!
Glad i hågen ringde jag och hörde vad erbjudandet gällde! Döm om min förvåning då Varsam försäkring tog 12000 kr mer / år för hel- försäkringen! Dax att låta andra aktörer upphandla försäkringen till Husbilsklubben! Det är ju ett rån!

Mvh Christian 40606
Det där får du utveckla. 12000 kr mer, jämfört med vaddå? Vad menar du med att andra aktörer ska upphandla åt klubben?

Jag har en helförsäkring i Folksam, genom klubben, som jag är väldigt nöjd med. Ca 8000 helår påställd och ca 1300 helår avställd. Det ger en försäkringskostnad på ca 22 kr/dag när den är påställd och ca 3:50/dag när den är avställd. Tack vare rabatterna genom Husbilsklubben. Det finns kanske billigare alternativ om man aldrig ställer av. Sedan är vi förbaskat nöjda med Folksams skadereglering. Har haft skador både hemma och utomlands. Både självförvållade och motpartsförvållade. Har alltid funkat klockrent.

Men förtydliga gärna dina synpunkter!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.607
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sist jag fick ett pris förslag på en helförsäkring av Folksam så var den på 24 000\år :swoon: på en 4.5Ton husbil.

De småskador som jag hade under Folksam tiden, där lurade Folksam mig på stillestånd ersättningen...

Bara så du Krinil inte tror att Folksam är några änglar.. :eek:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.425
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sist jag fick ett pris förslag på en helförsäkring av Folksam så var den på 24 000\år :swoon: på en 4.5Ton husbil.

De småskador som jag hade under Folksam tiden, där lurade Folksam mig på stillestånd ersättningen...

Bara så du Krinil inte tror att Folksam är några änglar.. :eek:
Jag kan givetvis bara svara utifrån mitt perspektiv. Tror inte det finns änglar i försäkringsbranschen överhuvudtaget. Jag konkurrensutsätter Folksam inför varje förfallodag. Det går ibland att få en extra bonus. Jag har också haft skador, både stora och små, vilket alltid har reglerats suveränt. Inte minst skador utomlands!

Vi är helkunder hos Folksam sedan ganska många år tillbaka nu, men tar som sagt alltid kontakt inför varje ny förfallodag på alla våra försäkringar och prisutsätter dem. Sen besiktigar de vårt hus, kostnadsfritt, vart 5:e år. Suveränt! Har bidragit till att tidigt hitta smärre problem som kunnat bliv stora problem.

För mig är Folksam ett bra försäkringsbolag..., men fan inga änglar! :cool:
 

Ceces

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Umeå
HBK-Nr
40606
Medlemskap
2024
Det där får du utveckla. 12000 kr mer, jämfört med vaddå? Vad menar du med att andra aktörer ska upphandla åt klubben?

Jag har en helförsäkring i Folksam, genom klubben, som jag är väldigt nöjd med. Ca 8000 helår påställd och ca 1300 helår avställd. Det ger en försäkringskostnad på ca 22 kr/dag när den är påställd och ca 3:50/dag när den är avställd. Tack vare rabatterna genom Husbilsklubben. Det finns kanske billigare alternativ om man aldrig ställer av. Sedan är vi förbaskat nöjda med Folksams skadereglering. Har haft skador både hemma och utomlands. Både självförvållade och motpartsförvållade. Har alltid funkat klockrent.

Men förtydliga gärna dina synpunkter!
Det var försäkringsbolaget Varsam som skulle ha drygt 20000:- / år . Jag betalar idag 8160 via Dina försäkringar/ år. Menar att de finns säkert ett intresse för bolagen att ordna flera försäkringar via en klubb och därmed lägre priser . Detta erbjudandet som följde med var ju inte bra ma.o.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.425
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det var försäkringsbolaget Varsam som skulle ha drygt 20000:- / år . Jag betalar idag 8160 via Fina försäkringar/ år. Menar att de finns säkert ett intresse för bolagen att ordna flera försäkringar via en klubb och därmed lägre priser . Detta erbjudandet som följde med var ju inte bra ma.o.
Tack för svar Ceces! Nu förstår jag ditt resonemang!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.571
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Sälj husbilen till frugan, så kan ni byta bolag redan nu.

Pålle
Njae, det är hon som äger den redan blev billigare försäkring, inte mycket men iaf. Sedan har vi årsförsäkring så det kvittar där också. Ett annat trick är att ställa av bilen och säga upp avställningsförsäkringen, så den inte behövs, då försvinner den ordinarie också.
 
Toppen