• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förmedlingsuppdrag

F

F.d. 14790

Guest
Hej,
Vi ska sälja vår husbil och har en annons på blocket. Undrar nu hur det är med förmedlingsuppdrag? Blev kontaktad av en kille från Stockholm, Svensk bilförmedling, man lämnar bilen hos hans företag och inom två veckor så ska han ha sålt bilen, om inte, går ett holdingbolag in och löser ut bilen, så att vi får betalt , oavsett om han säljer bilen eller inte, med juridiskt riktiga papper. Någon som har erfarenhet av just detta?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Förmedlingsuppdrag

Alla varningslampor lyser fullt ut. Vill du skänka bort bilen så kan du likabra göra det själv!!!

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

När du fått alla dina pengar cash, I din hand kan du ge honom bilnyckeln. På plats. Inte förr.

leifn

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2025

Varför köper han inte bilen direkt om den nu kan säljas på 2 veckor?

Teknikpata

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021

Så vitt jag minns om den här typen av upplägg och löften är att det enda du kan vara säker på är att du inte har kvar din bil efteråt.
Att man skulle se till några pengar för överlåtelsen har förmodligen högre odds än att få in en jokerrad på tipset.

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024

Jag har ingen erfarenhet av detta mer än att jag läst om att många har blivit lurade av dessa upplägg. Bedrägerivarning!

M&J-H

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2025

Det går bra det här.
Har annons ute på blocket två svar båda vill förmedla husbilen och man skall få pengarna inom två veckor.
När man talar om för dom att jag lämnar bilen när jag får pengarna så är dom inte intresserade...
:twitcy:

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Man kan ju kontrollera företag på allabolag.se
Finns de inte där kan man garantera att det är skojare i farten