• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förmedlingsuppdrag

F

F.d. 4426

Guest
Hej alla!

Är det någon som har erfarenhet av att sälja sin husbil med hjälp av någon annan? Ett sk förmedlingsuppdrag.

Är det lönt att betala provisionen eller ska man försöka sälja den själv, utan hjälp?

Mvh

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Sv: Förmedlingsuppdrag

Hej alla!

Är det någon som har erfarenhet av att sälja sin husbil med hjälp av någon annan? Ett sk förmedlingsuppdrag.

Är det lönt att betala provisionen eller ska man försöka sälja den själv, utan hjälp?

Mvh

Hej

Skulle ALDRIG låta någon förmedla den och ta provision - Livsfarligt

F

F.d. 4426

Guest

Ok, tack för era svar. Men kan det inte finnas en vinst i att låta någon stor handlare ta in bilen i sin hall och för det betala provision?

De kan ju erbjuda finansiering och även ta inbyten samt att de har mycket folk som kommer på besök.

Självklart skulle jag inte skriva på överlåtelsehandlingen innan jag fått betalt.

F

F.d. 25144

Guest

Jag lade ut vår husbil på Blocket igår morse. 2 timmar senare var det en "Michell" fr Florida yacht & car import Aps som undrade om husbilen var kvar fortfarande....

Yttterligare 2 timmar senare kontaktade en "Marc" mig på e-mail i samma ärende...

Ett tredje försök var en person som ville betala av 4000 i månaden....

Det vimlar av ohederliga personer därute så det gäller att se upp. Man kan i många fall googla på namn, företag o e-mail adresser och får faktiskt reda på en hel del.

Så håll varandra uppdaterade om olika skummisar som försöker lura vanliga hederliga personer. För övrigt skulle jag aldrig ens komma på tanken att lämna bilen till förmedling som icke är auktoriserad/etablerad med referenser.

Det är bra med HBK, här hjälps vi åt:)!

Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

Ok, tack för era svar. Men kan det inte finnas en vinst i att låta någon stor handlare ta in bilen i sin hall och för det betala provision?

De kan ju erbjuda finansiering och även ta inbyten samt att de har mycket folk som kommer på besök.

Självklart skulle jag inte skriva på överlåtelsehandlingen innan jag fått betalt.

de finns seriösa husbilshandlare som hjälper dej med detta, bland annat husvagn-svensson, fördelen e ju att dit infinner sej folk i köpärende, värt varenda krona, bilen e din tills du har pengarna i näven, good luck,,

Toppen