• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förmedlingfirma Jönköping

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Någon som vet något om detta förmedlings-företag - CG Scandinavia AB, 556919-4342, säte Jönköping , Fridhemsvägen 29 ?

Stellplatz:confused:

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Förmedlingfirma Jönköping

Oavsett vilken förmedlingsfirma du väljer att anlita så tänk på att noga dokumentera din bils utseende och ev fel och brister innan du lämnar den. Fota också mätarställningen så de inte kör med bilen medan de har den hos sig. Kräv att firman ska underteckna en utskrift av dokumentationen. Se också till att det i kontraktet framgår att firman är ansvarig för vad som händer bilen medan den står hos dem. Jag hade min bil under fyra månader hos Vincents i Varberg och hade inte gjort detta tillräckligt noga vilket stod mig dyrt.
Kan du sälja bilen själv är det nog det bästa....

Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ja, grundare av Fritidsbilen är Conny Ekman och Magnus Wetterö, lite mer info vad dom har för planer framgår av följande artikel.

Ny rikstäckande försäljningskedja ska revolutionera... - Fritidsbilen Franchisegivare AB

Conny Ekman och Magnus Wetterö har också fått agenturen för SWIFT husbilar som nu gör en nyetablering i Skandinavien. Dom kommer att finnas på Elmia monter B04:60. Swift Norden. För att få en agentur för en stor husbilstillverkare så förutsätts det nog att man är seriös.

Bennie

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Conny Ekman och Magnus Wetterö har också fått agenturen för SWIFT husbilar som nu gör en nyetablering i Skandinavien. Dom kommer att finnas på Elmia monter B04:60. Swift Norden. För att få en agentur för en stor husbilstillverkare så förutsätts det nog att man är seriös.

Bennie

De hade ju agentur för flera stora märken som NB, Solifer m fl tidigare så det betyder ju ingenting.....
Vad gäller förmedlingsavgift så tar åtminstone Varbergs 10% av försäljningspriset men jag vet inte vad dessa tar.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jo visst har det betydelse, jag är övertyugad om att tillverkaren inte lämnar ut en agentur hur som helst. Stora pengar står på spel liksom varumärkets rennome'. Jag besöker på dom mässan i nu helgen så får vi se om jag ändrar uppfattning.

Bennie

Toppen