• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förhandstitt på mina filmer....

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Här är några filmer jag gjort. Dom ingår i en längre föreläsning där jag berättar om hur jag använder kameran som verktyg i naturvårdens tjänst.
Jag har under tre års tid dokumenterat och porträtterat femton naturreservat i min hemkommun, Kungsbacka.

Första filmen är en kortfilm som illustrerar ett urval av klipp ur föreläsningen.
This is a password protected video on Vimeo Lösenord är Naturfotofestival2

Andra filmen är en kortfilm där jag har försökt att illustrera vilka verktyg jag använder mig av för att dokumentera utöver kameran. Jag vill också förmedla känslan och glädjen med att befinna sig "outhere".
This is a password protected video on Vimeo
Lösenord för att se filmen är Husbil

Jag kommer att plocka bort filmerna om nån vecka, då jag inte vill att materialet sprids, eftersom det är mitt arbetsmaterial. Jag vill bara bjuda er på lite ögongodis...:yes:..så passa på och kika nu!

Lite fakta:
Filmkameror:
GoPro Hero HD
GoPro Hero HD2
Nikon D3s

Optik (till D3s):
14-24/2.8
24-70/2,8
70-200/2,8VR
300/2,8VR+1.7 conv

Mjukvara för redigering:
Final Cut Pro X

/Ludde

Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Förhandstitt på mina filmer....

Vad fint filmat.
Du vet hur man skall ta tillvara på livet paddlar flyger och allt annat kul som du gör. Skall skicka min fru på kurs hos dig..

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ja, man blir aldrig mätt på "utelivet"...det gäller att passa på, man vet inte vad som händer i morgon. Så har jag alltid resonerat. Sen är min andra passion att förmedla upplevelsen och känslan. Kul att du gillade filmerna!

/Ludde

F

F.d. 50209

Guest

Var i Skåne?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

För kännedom...den första filmen på 4 minuter har tagit 11 timmar att redigera samman i Final Cut. Givetvis är tid för filmning i fält borträknat....:swoon:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Oj! Vad fint och inspirerande. Men vad med kräm den drog från mitt spanska mobil abb.

Toppen