Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Här är några filmer jag gjort. Dom ingår i en längre föreläsning där jag berättar om hur jag använder kameran som verktyg i naturvårdens tjänst.
Jag har under tre års tid dokumenterat och porträtterat femton naturreservat i min hemkommun, Kungsbacka.
Första filmen är en kortfilm som illustrerar ett urval av klipp ur föreläsningen.
This is a password protected video on Vimeo Lösenord är Naturfotofestival2
Andra filmen är en kortfilm där jag har försökt att illustrera vilka verktyg jag använder mig av för att dokumentera utöver kameran. Jag vill också förmedla känslan och glädjen med att befinna sig "outhere".
This is a password protected video on Vimeo
Lösenord för att se filmen är Husbil
Jag kommer att plocka bort filmerna om nån vecka, då jag inte vill att materialet sprids, eftersom det är mitt arbetsmaterial. Jag vill bara bjuda er på lite ögongodis.....så passa på och kika nu!
Lite fakta:
Filmkameror:
GoPro Hero HD
GoPro Hero HD2
Nikon D3s
Optik (till D3s):
14-24/2.8
24-70/2,8
70-200/2,8VR
300/2,8VR+1.7 conv
Mjukvara för redigering:
Final Cut Pro X
/Ludde
Jag har under tre års tid dokumenterat och porträtterat femton naturreservat i min hemkommun, Kungsbacka.
Första filmen är en kortfilm som illustrerar ett urval av klipp ur föreläsningen.
This is a password protected video on Vimeo Lösenord är Naturfotofestival2
Andra filmen är en kortfilm där jag har försökt att illustrera vilka verktyg jag använder mig av för att dokumentera utöver kameran. Jag vill också förmedla känslan och glädjen med att befinna sig "outhere".
This is a password protected video on Vimeo
Lösenord för att se filmen är Husbil
Jag kommer att plocka bort filmerna om nån vecka, då jag inte vill att materialet sprids, eftersom det är mitt arbetsmaterial. Jag vill bara bjuda er på lite ögongodis.....så passa på och kika nu!
Lite fakta:
Filmkameror:
GoPro Hero HD
GoPro Hero HD2
Nikon D3s
Optik (till D3s):
14-24/2.8
24-70/2,8
70-200/2,8VR
300/2,8VR+1.7 conv
Mjukvara för redigering:
Final Cut Pro X