Sv: Företag som importerar begagnat
Är det någon som känner till en pålitlig importör av begagnade husbilar? Vill nämligen inte importera själv.
Jag letar efter en VW California årsmodell -95 till -02, men utbudet i Sverige är dåligt, därför tittar jag på import. De seriösa företag jag hittat tar inte hem äldre än fem år gamla husbilar.
Mvh
Anders
hej..kontakta medlem rolandn,,han hjälper dej,,dessutom görtrevlig,,hans hemsida,,
Hjälp vid privatimport av bil eller husbil?
Att själv importera sin bil eller husbil har på senare år blivit mycket enklare.
Samtidigt är det fortfarande en del fällor man kan gå i som kan bli kostsamma och som gör att "fyndet" lätt blir en mardröm i stället. Det finns också många "experter" som vill göra egna snabba pengar.
Kontroll
Genom att själv direktimportera får du bättre kontroll över fordonets bakgrundshistoria.
Du har lättare att se antal tidigare ägare, miltal och om bilen varit krockad. Du har också i vissa fall möjlighet att teckna förlängd fabriksgaranti.
Trygghet
För en del kan det vara språket, osäkerhet eller de tekniska kunskaperna som gör att man vill ha lite hjälp. Även hantering kring betalning, försäkringar och registreringar kan det ibland behövas hjälp med. Då kan det vara tryggt med lite hjälp av en erfaren person.
Du väljer
Om du vill att jag skall hjälpa dig, så bestämmer du själv vilken nivå som hjälpen skall bestå av och därmed också priset. (Som är lägre än du tror).
Det kan vara att jag hjälper dig att leta upp en bil enligt dina önskemål, kontaktar olika säljare och ställer de rätta frågorna m.m. Jag kan också åka med dig till Tyskland och titta ut någon bil och förhandla med säljaren. Kanske köra med dig ner vid köp eller avhämtning.
Gäller det nyare bilar så kan jag också hämta hem den till dig här på plats i Sverige, gäller endast bilar med fabriksgaranti kvar.
Notera att jag säljer inga bilar, tar ej inbyte och hjälper ej till med finansiering.
Jag har själv importerat eller hjälpt andra, med personbilar sedan 1996 och med husbilar sedan år 2000. Se mina referenser.
Referenslista: personbilar husbilar
Senast uppdaterad 04022013
Mail:
roland@heni.se Tel: +46 (0)70-793 6501 © heni.se