• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förenkla forumet?

F

F.d. 16731

Guest
Jag är en relativ ny medlem i Husbilsklubben, är inne på forumet då och då.
Jag upplever att forumet är sammansatt av för många ämneskategorier, det är svårt att få riktigt grepp på dom olika kategoriernas innehåll, oftast återkommer diskussioner i samma tema men i olika kategorier.
Det går säkert bra att deciminera ämneskategorierna till mindre antal utan att minska på möjligheten att fråga och diskutera olika ämnen. T.ex. Kan man ha en allmän ämneskategori som kan inrymma många av de rubricerade ämnena. Jag tror att forumet kan bli än mera intressant om man kan renodla kategorierna och förenkla den allmänna floran av inläggen.
Det vore även önskvärt att alla införda inlägg kommer högst upp på första sidan, samt att inlägg som har flera år på nacken tas bort.
Det var mina synpunkter på ett mycket bra forum för Husbilsägare.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Förenkla forumet?

Peta inte i onödan på ett vinnande koncept, tycker jag! Idag görs många förändringar för förändringens skull och det är sällan det leder till någon förbättring!

Förvirringsskapande åtgärder tycks vara ett mode idag! :D

Jappe

PS. När jag läser mitt eget inlägg så ser jag att det var lite väl bryskt och spontant skrivet! Färändringar kan naturligtvis leda till förbättringar och det är jag inte motståndare till. Visst kan det bli lite rörigt här ibland med trådar som löper parallellt och som avhandlar samma ämne men med tanke på mängden inlägg och skrivklådan här så blir det nog svårt att få till stånd en förenkling. Att försöka göra forumet mera överskådligt måste ju vara rätt, dock! DS.

Senast ändrad:

Mattssons

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021

Det understöder jag! :yes:
Jag tror man missar intressanta inlägg, för man går ju inte igenom alla kategorier varje gång.

Åsa

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med 50 til 100 oppdaterte tråder pr. dag så er Olästa inlägg en god løsning, spesiellt om en i kontrollpanelet oppdaterer filteret for hvilke emnekategorier en vil følge. Fjerner en Under markisen så forsvinner omlag halvparten :D, det er for mange tråder som blir lagt hit som burde legges i rett emnekategori.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Då kan jag bara passa på att uppmana alla som skall stara en ny tråd att:
  1. Gå till rätt ämnesforum för din tråd, alltså Elförsörjning om det gäller elektricitet, Navigering om det gäller GPS osv
  2. Sätt en bra rubrik som beskriver frågan
  3. Förklara vad som är problemet och ange gärna eventuella apparater med modellbeteckning etc.
Med dessa råd så ökar sannolikheten att få snabbare svar. (Dessutom slipper jag flytta så många trådar :) .)

F

F.d. 16731

Guest

Sidan som vi är inne nu på "under markisen" är en mycket bra sida att ta efter som underlag inte bara till diskution och påståenden utan till en massa andra gemytligheter.:twitcy:

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan ställa in så att de nyaste inläggen kommer först!
På det viset slipper man att scrolla och bläddra alltför mycket.
Finns under kontrollpanel - redigera alternativ.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Om du klickar på Olästa inlägg får du alla trådar som innehåller nya inlägg sedan senaste besöket. Om du då klickar på den lilla krokiga pilen till vänster om respektive tråds rubrik kommer du till senaste olästa i den tråden och kan då enkelt fortsätta läsa därifrån.

Skärmklipp senast olästa.JPG

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Då kan jag bara passa på att uppmana alla som skall stara en ny tråd att:
  1. Gå till rätt ämnesforum för din tråd, alltså Elförsörjning om det gäller elektricitet, Navigering om det gäller GPS osv
  2. Sätt en bra rubrik som beskriver frågan
  3. Förklara vad som är problemet och ange gärna eventuella apparater med modellbeteckning etc.
Med dessa råd så ökar sannolikheten att få snabbare svar. (Dessutom slipper jag flytta så många trådar :) .)

Något som verkligen är viktigt är rubriken....skriver man t.ex. bara "fråga" i rubriken - ja, då kan man nog räkna med att inte få så mycket svar. De som är duktiga på specifika områden plöjer ju inte igenom alla nya trådar. Står det t.ex. något med fråga om kameror i rubriken - ja, då klickar jag ju givetvis på den och läser ifall jag kan bidra med någon hjälp eftersom jag har lite kunskaper kring fotografering.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag är en relativ ny medlem i Husbilsklubben, är inne på forumet då och då.
Jag upplever att forumet är sammansatt av för många ämneskategorier, det är svårt att få riktigt grepp på dom olika kategoriernas innehåll, oftast återkommer diskussioner i samma tema men i olika kategorier. m.m..

Jag tycker det är kul med en ny medlem som har åsikter om förbättringar. Det tycker inte jag är fel. Vi borde lyssna på dom som kommer in och ser sidan med nya ögon.

Det betyder ju inte att man har rätt eller att man behöver ändra på saker, men åsikter om utformningen och logistikförbättringar skadar inte att man diskuterar.

Jag kan ibland själv bli lite trött och titta på samma layout hela tiden, trots att Postis gör sitt bästa att pigga upp sidan med snygga "toppar".

navig.jpg

Jag vet att webbarna sliter med sidan hela tiden, men man kan ju bli lite hemmablind och det kommer ju nya finesser hela tiden, bl.a anpassning till smartphones, paddor, appar m.m..

Som sagt kul med åsikter från en ny medlem. Det borde vi uppmuntra. Han fick ju samtidigt en massa tips på inställningar av alla som kommenterade. Men vi borde ta åt oss att, är man ny kan man ha lite navigationsproblem ibland.

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Presis vad dom håller på med på sidan til "Bobilforeningen" i Norge.
Det har hållit på et halvt års tid nu,med bara trams,ock dom som använder
deras Forum-web-sidor ger upp.

Låt det här vara som det är.Det fungerar.

Ottar

Toppen