• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbränningstoalett

gunnarkarlsson

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
5163
Medlemskap
2024
Någon med erfarenhet av förbränningstoalett .
Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.
Det går åt mer gasol det gör det,men vi vill inte vara utan nu när vi vant oss vid den.
Man behöver inte förbränna jämt, man kan avbryta förbränningen om man går upp på natten t.ex och göra det på morgonen istället när man går då. Sedan kan man försöka gå efter varandra, då sparar in en förbränning.
 

anders-mx

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
8995
Medlemskap
2022
Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.
Det går åt mer gasol det gör det,men vi vill inte vara utan nu när vi vant oss vid den.
Man behöver inte förbränna jämt, man kan avbryta förbränningen om man går upp på natten t.ex och göra det på morgonen istället när man går då. Sedan kan man försöka gå efter varandra, då sparar in en förbränning.
Tack. Men blir det inte väl varmt i toa rummet? Vi är två personer och kissar man typ varann timme så blir det i princip varje timme vilket innebär att det bränner hela tiden typ..... ny med den så jag är tacksam för kunskap och erfarenhet...
 

Fris

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Härryda
HBK-Nr
26365
Medlemskap
2024
Hej
Vi har haft vår Cinderella nu i några månader och är mycket nöjda, visst drar den gasol men att slippa tömma toaletten väger upp den delen. Nu på semestern när vi åkte runt i Dalarna var vi helt fria att stå var vi ville (endast gråvatten var begränsningen) Vi tyckte nog att det blev varmt inne på toaletten, efter att jag undersökt saken insåg jag att katalysatorn inte satt rätt monterad så det blev inte drag nog, efter detta har det fungerat fint. Ett annat tips är var du handlar påsarna, har sett olika campingbutiker som tar från 899kr-1299kr. Jag mailade en nätbutik som har påsar till Cinderella original och frågade om de kunde ta in påsar Cinderella Motion vilket de nu har till priset 539kr
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Hej
Vi har haft vår Cinderella nu i några månader och är mycket nöjda, visst drar den gasol men att slippa tömma toaletten väger upp den delen. Nu på semestern när vi åkte runt i Dalarna var vi helt fria att stå var vi ville (endast gråvatten var begränsningen) Vi tyckte nog att det blev varmt inne på toaletten, efter att jag undersökt saken insåg jag att katalysatorn inte satt rätt monterad så det blev inte drag nog, efter detta har det fungerat fint. Ett annat tips är var du handlar påsarna, har sett olika campingbutiker som tar från 899kr-1299kr. Jag mailade en nätbutik som har påsar till Cinderella original och frågade om de kunde ta in påsar Cinderella Motion vilket de nu har till priset 539kr
Hej
Läste lite om Cinderella. Det ser ut som om en flaska om 11 kg, räcker till ca 60 förbränningar. Stämmer det?
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
vi hade torrtoa i stugan där vi skilde på fast o löst kisset rann ut i egen slang ner i behållare luktfritt men behållare tar ju plats men visst går det att fixa
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
En mulltoa (Air Head) låter mycket intressant tycker jag.

Har inte provat, men letat fram lite data:

Mått (båtmodellen): 40x36x50 (DxBxH)
Vikt: Knappt 9 kg
Pris: 11.840 kr inkl. frakt
Specialrengöring: 340 kr/flaska

Designen är en smaksak.

Installationen ser du i videon.

Vad som är fördelar och vad som är nackdelar får du själv avgöra.

Pålle
 
Senast ändrad:

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.
Det går åt mer gasol det gör det,men vi vill inte vara utan nu när vi vant oss vid den.
Man behöver inte förbränna jämt, man kan avbryta förbränningen om man går upp på natten t.ex och göra det på morgonen istället när man går då. Sedan kan man försöka gå efter varandra, då sparar in en förbränning.
Hej, Har du installerat den själv? Om inte vad fick du betala för installation?
 
Toppen