• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förberedelser inför husbilens hemkomst

Bengt62

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2025
Vi går och väntar på att få hem vår McLouis till Huddinge.

Det är ju en del som skall fixas innan vi får hem den, t ex en p-plats hemma på tomten.

Så idag när solen titttade fram en stund så åkte motorsågen fram och ett stort gammalt äppelträd kapades ned. Sedan är det "bara" att plana ut marken så har man en parkering till husbilen. Vi hann även med en shopping tur för at inhandla lite husgeråd mm.

F

F.d. 3727

Guest
Sv: Förberedelser inför husbilens hemkomst

Grattis, det där låter härligt. Vi väntar på våren så vi får ta ut vår bil ur ladan.
mvh. Olle.

F

F.d. 52943

Guest

Vi har fått hem våran och parkerade på gräsmattan där vi brukar köra in besökande bilar mm.
Dom vägde förmodligen inte knappt 3,5 ton. Vår Weinsberg sjönk djupt ner i gräsmattan. Jag skaffade mig ett ordentligt ryggskott påm utgrävningsprocessen. Till våren ska vi ta hem en grävskopa och schakta bort gräsmattan bredvid carporten för att anlägga en permanent husbilsparkering med skärmtak över.

Bengt62

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2025

Ja, då var husbilsparkeringen klar, nu fattas bara husbilen.

husbilsparkering.jpg

husbilsparkering2.jpg

husbilsparkering3.jpg

Men nu är det bara 2 månader kvar tills den kommer.

Så det för bli mina föräldrar som får inviga parkeringen med sin husbil till helgen

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.

Toppen