• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbannad riktigt förbannad

F

F.d. 14038

Guest
Hejsan alla glada och positiva kompisar ute i sajberrymden både pojkar och flickor.

Jag ber inte utan kräver att ni gör er röst hörd, går in på www. vetlanda .se.

letar er fram till sossialkontoret och där gör er röst hörd så att inte den stackars flickan som utnyttjats både sexuellt och levt under de allra vidrigaste förhållanden åter igen lämnas över till sin plågoande som enligt mig redan borde befinna sig hos han med horn i huvudet.

Jag hörde på nyheterna att man tydligen skulle överlömna flickan till sin far igen.

Ja ja ursäkta far. Det är rent ut sagt förjävligt att över huvud taget låta denna varelse som är sämre än ett djur över huvudtaget få leva vidare.

Förlåt för skriftspråk och ilska men jag tycker så fruktansvärt synd om detta flickebarn så vi måste fölrsöka hjälpa henne på alla sätt.

Detta är viktigare än både bensin, Diesel och övriga skatter som vi så järna gnäller över så snälla gör er röst hörd och rädda flicka från fortsatt lidande för det har gjort alldeles för mycke redan.

Hls Laika allias Johnny

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad riktigt förbannad

Jag vill nog hålla med Tavico. Vi ska nog överlåta till andra forum och instanser att jobba och engagera sig i sådana här elände. Därför inte att jag tycker det är grymt. Vi kan nog inte och ska inte försöka lösa världsproblem i klubben. Vi är en Husbilsklubb med vad det annbelangar. och inget annat
Greger Astrid

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag är väldigt dåligt insatt i vad det här rör sig om, men jag känner igen den sortens upprördhet Laika ger uttryck för här och jag vet att många hellre förfasar sig i hemmets lugna vrå och där yttrycker upprördhet än tar itu med på problemet på ett mer konstruktivt sätt, för att hjälpa någon medmänniska i nöd.

En fråga bara! Laika, är du ordentligt insatt i den här problematiken, har du kunskap om alla detaljer i det här ämnet? Innan jag likt många andra stoppar ner huvet i sanden, likt strutsen som på det viset undgår världens ondska och slipper delta, så ska jag göra som du vill ock kolla på vetlandasajten!

Vad betyder det om du vinner hela världen, när du samtidigt förlorar din själ! (Jag kommer inte ihåg texten riktigt, men jag tror andemeningen framgår ganska tydligt).

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Är det "fallet Louise" Laika menar, så fick jag den uppfattningen på vetlanda.se att Louise själv är nöjd med kommunens agerande. Tydligen ska hon inte bo ihop med fadern. Hon blir dessutom myndig om någon månad och kan då säkert reda ut det här själv, med hjälp från närstående. Elände finns överallt omkring oss, men kanske kommunen har agerat rätt i det här fallet. Sådant har här hänt förr, faktiskt!

Storm i ett vattenglas, vet ej!

Jappe

F

F.d. 14038

Guest

Jappe du har helt rätt, men det sades inget om det att hon snart var myndig i nyheterna som jag hörde på radion och att hon därför inte riskerade att kunna utsättas för mer förnedring och allt annat av denna psykopat till far.

Med anledning av det tycker jag vi stänger tråden och hoppas att det aldrig mer ska behövas att vi angagerar oss i sådant här mer.

Hls Laika.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Laika
Jag håller med dej i ditt första inlägg.
Vi har fadderbarn för vi känner för att hjälpa barn till skolgång och vatten/mat för dagen.
Men när det händer på nära håll så blir man rädd.Välfärden i Sverige?
Tack Laika Hasse

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Jag tycker att det pratas om allt möjligt ibland som inte rör husbilar, så prata på bara om eländet i Vetlanda. Jag hade inte hört talas om detta innan, men det är fruktansvärt att sånt händer i Sverige. Man kan tro att man bor i Irak typ. Det finns inte på kartan!

Tur att idioten sitter inne, så han inte kan göra henne illa nu i alla fall.

Sussie

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Några axplock ur Vetlanda-Posten i dag 28 mars.
Louis pappa sitter intagen för rättspsykiatrisk vård. Louis har ingen kontakt med sin biologiska mamma. Den före detta fosterpappan där Louis bott under nära ett års tid har begärt att få vårdnaden och det är också Louis önskan.
Denna person har verkligen tagit strid mot kommunen för Louis och nu är det just detta som kommunen anger som skäl för att han inte ska få ha vårdnaden.

Man bara undrar, när ska Vetlanda kommun rensa ut all sin bråte i detta fall?
Ja tor många tycker att man bara staplar fel på fel istället för att gå till botten med detta.
Just nu pågår förhandlingar mellan hennes advokat och kommunen om skadestånd, man vill alltså inte dra det till domstol utan lösa det genom förlikning. Ett skäl till förlikning är ju att då behöver inte ärendet bli en offentlig handling.

F

F.d. 52945

Guest

Med erfarenhet från politiska förvalningar: finns bara en sak att göra, hela socialnämnden i Vetlanda måste avgå omedelbart och ny tillsättas omedelbart för sämre kan det aldrig bli i detta ärende (skandal i Sverige vi borde skämmas)

mvh
pilot

F

F.d. 1082

Guest

Några axplock ur Vetlanda-Posten i dag 28 mars.
Louis pappa sitter intagen för rättspsykiatrisk vård. Louis har ingen kontakt med sin biologiska mamma. Den före detta fosterpappan där Louis bott under nära ett års tid har begärt att få vårdnaden och det är också Louis önskan.
Denna person har verkligen tagit strid mot kommunen för Louis och nu är det just detta som kommunen anger som skäl för att han inte ska få ha vårdnaden.

Man bara undrar, när ska Vetlanda kommun rensa ut all sin bråte i detta fall?
Ja tor många tycker att man bara staplar fel på fel istället för att gå till botten med detta.
Just nu pågår förhandlingar mellan hennes advokat och kommunen om skadestånd, man vill alltså inte dra det till domstol utan lösa det genom förlikning. Ett skäl till förlikning är ju att då behöver inte ärendet bli en offentlig handling.

Vi Både B-gitta o jag tycker att det är "ursäkta svordomen" för jävligt att dessa kommunpolitiker får hålla på som dom gör!!
Nää vi tycker fortfarande att det är för jävligt!!!!!!.:msn_angry::msn_angry::msn_angry::msn_angry::msn_angry:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Laika
Du får naturligtvis skriva om vad du vill, men det vore önskvärt att du i rubriken antyder vad det handlar om. Jag söker nyheter och information om husbilsfrågor i detta forum och vill inte gärna ofrivilligt öppna trådar om helt andra ämnen i detta sökande. Nätet är fullt av debattfora, så man behöver inte ta slumpen till hjälp om man vill ha info eller debattera ngt angeläget.

Ett alternativ vore om Husbilsklubben liksom maringuiden.se kunde visa trådens början när man pekar på den (utan att behöva öppna). Svårt att ordna WEB??

aake

Toppen