• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbättra kylskåpsinredningen

Milis&Lasse

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
1269
Medlemskap
2021
Jag vill tipsa om hur jag har förbättrat utrymmet i mitt 160 liters Dometic kylskåp. Som standard är det tre hyllor i skåpet. De två nedersta hyllorna har skåpets fulla djup medan den övre har ett mindre djup för att passa vid kylflänsarna. Jag beställde en till hylla med full djup och så flytta jag upp den översta hyllan. För er som har 33 cl burkar i ert skåp så blir det översta facket perfekt för dessa. Burkarna står stadigt, far inte runt i skåpet och dessutom är det den kallaste platsen. Hyllan kostade c:a 400 kr.
 

Bilagor

  • IMG_2758.jpg
    IMG_2758.jpg
    100,5 KB · Visningar: 146

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Förbättra kylskåpsinredningen

kvot-diskstall__18800_PE103965_S4.jpg












KVOT
Diskställ, förzinkad




Köpte ett diskställ på Ikea för 49 kr tog den smala mittenhyllan

och klippte av den lite den lite på längden sen passade
perfekt.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Förbättra kylskåpsinredningen

Jag vill tipsa om hur jag har förbättrat utrymmet i mitt 160 liters Dometic kylskåp. Som standard är det tre hyllor i skåpet. De två nedersta hyllorna har skåpets fulla djup medan den övre har ett mindre djup för att passa vid kylflänsarna. Jag beställde en till hylla med full djup och så flytta jag upp den översta hyllan. För er som har 33 cl burkar i ert skåp så blir det översta facket perfekt för dessa. Burkarna står stadigt, far inte runt i skåpet och dessutom är det den kallaste platsen. Hyllan kostade c:a 400 kr.
Beställde också denna extrahylla hos Forsbergs i Hyssna apr 2012 men de tog "bara" 200:- utan ngt prutande, Forsbergs kanske inte är så dyra ändå?

Håller helt klart med om att denna hylla gör kylen användbarare och vänligare att packa - ett lyft eftersom en hylla tillsynes saknades vid leverans! Vi köpte till hyllan eftersom frun ansåg att det var något fel med skåpet och att en hylla saknades, utan hylla blir det massor av outnyttjat utrymme.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Förbättra kylskåpsinredningen

Tack för tippset vi bytte bil och då fixade vi en extra hylla, perfekt konstigt att man inte tänk på detta förut.
55Kjelle
 
Toppen