• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

För sent till träffar

• Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Blev medlem för sent i klubben och hade mycket uppbokat, tack vare hustrun är ekonomiansvarig i en sektion i Caravan Club. Så jag missar de träffar jag skulle vilja åka till. Nu kommer jag hålla utkik var dag efter sommaren och när träffar för 2013 kommer så anmäler vi oss till några för det verkar vara trevliga träffar.:yes:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: För sent till träffar

Hej du
Visst är våra träffar trevliga. Även om det är fullt så kan du anmäla dig. Det blir ofta många återbud. Bara att hoppas på det bästa.
Monica

D

Deleted member 11118

Guest

Kan tyvärr inte anmäla mej för till de träffar jag skulle vilja åka till är jag på annan plats i Sverige eller Europa tyvärr, men tack för tipset

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det kommer ofte mer spontane treff med kortere tid fra utlysning til selve treffet, følg med på sidene og slå til når du ser noe som dere har lyst til å delta på.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

när man ser träffen så är det redan fullt så man har lite tid på sig mvh håkan:mad:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Min erfarenhet är att när det drar ihop sig till betalning så är det en hel del som drar sig ur och det öppnar ju upp för dom som ligger lite längre ner på anmälningslistan. Senaste träffen vi arrangerade var det ca 10 st som hoppade av.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Ett enkelt sätt är att skapa flera träffar!:D

Till er som inte gjort någon ännu och känner er osäkra, ta kontakt med någon av oss som anordnat flera träffar tidigare, jag har svårt att tro att det skulle kunna bli för många träffar:)

Ha det fint där ute.

Från en gråmulen båtmässa i Älvsjö.:p:

F

F.d. 18017

Guest

Finns det någon "träffanordnarens handbok" att tillgå i klubben?
Då menar jag inte att sitta och läsa massa inlägg i trådar för det är hopplöst om man vill ha en klar bild av något.
Jag har för mig att jag läst någon som skrev om en hjälpreda de skrivit ihop men ett dokument som uppdaterades med alla förberedelser. när saker ska göras, vilka tillstånd man behöver. en grov budget vad saker brukar kosta. kanske en lista på platser som skulle klara av att ta emot bilar. och såklart hur många bilar.

Detta skulle göra sig så fint som en Wiki-sida som kunde redigeras och förbättras i steg.
Jag tror att många nog skulle kunna anordna en träff om de bara kände att de hade koll på hur det går till.

F

F.d. 18017

Guest

En bra början men jag skulle vilja ha mer info med.
Hur stor plats ska en husbil ta. att titta på en fotbollsplan eller ens mäta den gör inte att man direkt kan säga hur många bilar som säkert får plats. om man ska göra en platskarta i förväg så är det himla bra om ett fastställt mått på platser finns att tillgå.
Det står budget men visst vore det bra även med tips på hur mycket välkomstfikat brukar kosta från tidigare träffar, vad kostar det att hyra in ett bad som kan spela kanske osv.
El - då kanske man behöver hyra ett stamnät med 32A kablar och undercentraler. vad skulle detta kosta. vart kan man hyra. vem kan man kontakta för att koppla in sig i någon kommunal elcentral eller så.
Vad brukar det kosta att få koppla in sig i elnätet för en arrangör.
En lista som fylls på med alla aktiviteter som genomförts på träffas så en arrangör kan pussla ihop ett bra program utan ångest över idétorka.
(Ja, jag gillar struktur... och listor...)

Senast redigerad av en moderator:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

En bra början men jag skulle vilja ha mer info med.
Hur stor plats ska en husbil ta. att titta på en fotbollsplan eller ens mäta den gör inte att man direkt kan säga hur många bilar som säkert får plats. om man ska göra en platskarta i förväg så är det himla bra om ett fastställt mått på platser finns att tillgå.
Det står budget men visst vore det bra även med tips på hur mycket välkomstfikat brukar kosta från tidigare träffar, vad kostar det att hyra in ett bad som kan spela kanske osv.
El - då kanske man behöver hyra ett stamnät med 32A kablar och undercentraler. vad skulle detta kosta. vart kan man hyra. vem kan man kontakta för att koppla in sig i någon kommunal elcentral eller så.
Vad brukar det kosta att få koppla in sig i elnätet för en arrangör.
En lista som fylls på med alla aktiviteter som genomförts på träffas så en arrangör kan pussla ihop ett bra program utan ångest över idétorka.
(Ja, jag gillar struktur... och listor...)

Vilken energi!!

Jag tror du har tagit på dig uppgiften att göra en sådan spec;)
Hjälper dig gärna med synpunkter efterhand :)

Lycka till

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Det behöver inte vara så märkvärdig. Leta efter en plats att stå på för husbilar. Mät lite på frihand hur många som kan stå på platsen.
Det behövs inte vara elplatser man klarar sig en helg utan el.
Det viktigaste är alla gäster som kommer, det är de och du som gör träffen till vad den blir.

Lite tips:
Börja med ett mindre antal bilar 20 st. är ganska lagom. för att man skall kunna träffa och tala med alla.
Det finns många idrottsplatser med parkeringar och klubbhus som man kan hyra/låna för en hygglig penning.
Aktiviteter behöver inte vara märkvärdiga det viktiga är att träffas och prata samt dela erfarenheter med varandra.
Allsång med musik (du anar inte va många "spelemän" det finns i klubben)
Vid ankomsten kan man ju bjuda på lättare förtäring t.ex.kaffe och fralla.
När det gäller maten så är det "knytis" som gäller. Det är enklast för alla. Grillning är populärt
Sen kan man sitta tillsammans och äta i en lämplig lokal.
Du Lycka till!

F

F.d. 18017

Guest

Nu har jag ju alrig besökt och än mindre anordnat en träff för husbilsfolk.
Så jag ska nog gå kursen före jag skriver handboken. men jag skulle gärna va delaktig i att få till dokument som underlättar olika saker.
En del tycker det är så enkelt och man inte behöver göra så mycket.
Men jag tror inte alla är likadana. På min tid i Högskolans värld så anordnade jag med en grupp andra en fest med sittning för ca 300personer på piperska muren, bussresor fram och åter till en festlokal samt efterföljande partaj. Jag sov inte en vecka före eller efter denna tillställning. Så av erfarenhet vet jag att skulle jag dra igång något så hade det varit guld värt att ha heltäckande lista på allt som måste ordnas.

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Ta gärna kontakt med företagare i Företagsforum. Många av dom kommer gärna ut på träffar för att visa sina produkter.
Calle

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Jag tror faktiskt att det viktigaste är att berätta vad/hur man har tänkt sig träffen så de som kommer känner sig välkomna och har en känsla av samhörighet.

Ett bra sätt är nog att just göra det man tror man klarar av och gör det... resten löser sig med hjälp av att berätta hur träffen skall bli. :)

F

F.d. 17941

Guest

jag har inte någon erfarenhet av husbilsträffar , men stor erfarenhet av att arragera träffar , i andra sammanhang
Det första som gäller är NÄR , VAR , HUR ,
NÄR -våren sommarn eller hösten datum.
VAR - lämplig plats för SÅ många ekipage ,som du bestämmer , börja i liten skala första .
gången
HUR - Kolla med ev camping ägare ,markägare om priser , skriv på denna förnäma sida, kolla
hos husbils vänner , berätta om platsen , " knytis " träff , enkel , eller med alla
faciliteter , el ,toa, dusch , dans. Lyssna runt !!! Vilket är det som gäller ?
Vist innebär det en hel del jobb , MEN roligt är det , var beredd på många frågor , när det väl är gjort känner du själv en stor tillfredsställelse och du har fått många nya goa vänner med samma fritids intressen
Lycka till Lasse

Toppen