• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

För- och nackdelar med iMac?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.278
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: För- och nackdelar med iMac?

"....made just for iPad."

Lite oroande om Jappe börjar använda detta. Då blir det bara de som har iPad som kan läsa, att döma av de ovan citerade sista orden i reklamsnutten.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: För- och nackdelar med iMac?

Ja, kanske det men det är inte illa om drygt 100 milj kan ta del av hans dikter. Svenska Akademien lär ha iPads så Nobelpriset hägrar.

Jag antar också att alla Mac-användare kan läsa böckerna samt förstås iPhoneanvändare.

Så här kan det se ut i en iPhone:

photo-786744.jpg
 
Senast ändrad:

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: För- och nackdelar med iMac?

Men visst går det att spara resultatet som en Pdf!? Och på så sätt kan alla läsa det.

P-O
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: För- och nackdelar med iMac?

Böcker skapade i iBooks Author kan exporteras i tre format, iBooks, pdf och ren text. De två senare formaten erbjuder dock ingen interaktivitet utan blir endast statiska dokument.
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: För- och nackdelar med iMac?

ETT ANNAT PERSPEKTIV !

Jag är en sådan användare som inte kan ngt om datorer. Jag är inte särskilt intresserad av hur de fungerar, huvudsaken är att de fungerar. Har alltid ringt mina söner för att få hjälp, de jobbar båda med datorer. Skaffade min första PC för c:a 10 år sedan och böt till Mac för knappt 3 år sedan. Mina söner säger att sedan dess har jag inte behövt deras "support" mer än ett par ggr. Det säger en hel del om enkelheten hos Mac. Arbetar mycket med bilder om än inte helt professionellt. Den blanka skärmen har aldrig besvärat mig. Jag har en iMac med den mindre skärmen. Tänkte det skulle vara av något lite värde med ett omdöme från en riktig dataklant som jag.

Mvh
Harry Hymer
:msn_photo:
 
F

F.d. 55414

Guest
Sv: För- och nackdelar med iMac?

Jag använde en PC fram till sommaren 2010 då en köpimpuls blev en Mac. (Macbook OS X, version 10.6.8 med 2GB) Jag "prenumerar" på Support och har hitintills klarat av allt som jag ställts inför. Ringer supporten och får hjälp. Jag är jättenöjd med mitt köp. MEN före jul tog jag fram mitt släktforskningsmaterial från 2004.

Då blev jag påmind om att DISGEN inte går att köra i Mac utan att köpa en tillsats(parallell el dyl) så att den kan läsa Windows, plus att jag måste installera Windows i Macen.

Nu står jag inför följande frågeställningar
1. Skall jag fortsätta släktforska i en PC och ha den till "bara" släktforskning?
2. Skall jag köpa ett emulatorprogram (parallel el dyl)och fortsätta i Macen?
3. Skall jag byta till Macs släktforskarprogram Reunion?
4. Skall jag byta till GRAMPS som går på båda (och är gratis)

En dag vet jag säkert, men fram till dess...!
Har någon erfarenhet av GRAMPS? Jag har erfarenhet av DISGEN och trivs bra med det, men också nyfiken på annat. Kom gärna med synpunkter.

Hälsningar
Inga
 
Toppen