• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

För högt försäljningspris?

lasseh

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Har lagt ut husbilen för försäljning på Blocket, jag börjar bli lite för gammal för att fara omkring, men lite trögt med svar! Har jag satt ett för högt pris på den? Det är en Mercedes 2003/Burstner 2005 T-star 710 som jag vill ha 219 000 för! Kolla gärna på blocket för utrustning o.d. och säg vad ni tycker om jag ska sänka priset! Mercedes-Burstner T-star 710 2003/2005 säljes i Malmö stad - Blocket

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Har lagt ut husbilen för försäljning på Blocket, jag börjar bli lite för gammal för att fara omkring, men lite trögt med svar! Har jag satt ett för högt pris på den? Det är en Mercedes 2003/Burstner 2005 T-star 710 som jag vill ha 219 000 för! Kolla gärna på blocket för utrustning o.d. och säg vad ni tycker om jag ska sänka priset! Mercedes-Burstner T-star 710 2003/2005 säljes i Malmö stad - Blocket
Jag anser att priset inte är för högt.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kollade 5 liknande bilar från 2003, men byggda på FIAT. Din är billigast, men har rullat flest mil, men å andra sidan är det en Mercedes. Håller med, ditt pris verkar vara marknadsmässigt rätt.

TommyD

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Muligens litt for lav, om Fiat utgavene selger fort og din ikke så kan det være det mentale - den er for billig, hva er galt med den. Prissetting av brukt kjøretøy er ikke enkelt. Noe annet er totalvekten på 3800 kg som utestenger unge familier, dette kan presse ned prisen noe.

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Jag har väldigt dålig erfarenhet av Blocket vid fordonsaffärer.
Det finns FB-Grupper som har fungerat klart bättre för mig iaf...

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Om du har råd och verkligen vill bli av med bilen tycker jag du skall lägga dig precis under 200'. Troligen många som har 200 som maxgräns när dom söker på Blocket så dom ser aldrig din annons.
Jag kan ha fel men jag tror vi närmar oss början på slutet av köpvågen i år så ju längre tid det går desto svårare blir det.
Det är givetvis intressant att kolla vad andra begär för sina bilar men man får inte glömma att dom annonser man ser som ligger kvar oftast är på osålda bilar. Dom bilar som såldes snabbt är ju borta från Blocket...

Sailor73

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
28019
Medlemskap
2024
Annonsen lades ut i lördags vad jag kan se på Blocket, har du redan sänkt från 240tkr? 4 dagar är kort tid, ha tålamod om du inte har bråttom. När vi sålde husvagn för tre år sedan, visserligen i april/maj, tog det 2 veckor innan första seriösa person hörde av sig och efter dryga tre veckor var den såld för 195tkr.

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Prova med KVD -bilauktioner, har själv sålt där med bra resultat, just nu verkar det vara lättsålt
Lycka till hälsar
Hasse

lasseh

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Annonsen lades ut i lördags vad jag kan se på Blocket, har du redan sänkt från 240tkr? 4 dagar är kort tid, ha tålamod om du inte har bråttom. När vi sålde husvagn för tre år sedan, visserligen i april/maj, tog det 2 veckor innan första seriösa person hörde av sig och efter dryga tre veckor var den såld för 195tkr.
Nej inte riktigt så illa, den sattes ursprungligen in lördagen före men flyttas "upp" var vecka.

S670sl

HBK Intresserad
Kommun
Sigtuna
Nej inte riktigt så illa, den sattes ursprungligen in lördagen före men flyttas "upp" var vecka.
Hej.
När man säljer via Blocket skall man inte förvänta sig att telefonen börjar gå varm första veckan när det gäller dyrare saker som bil,båtar,husvagnar/bilar.Många gör så att de läser bara annonser som är några veckor gamla,inklusive mig själv.Man tänker att är varan kvar efter några veckor så har man större chans att pruta.Därför skall man inte för snabb och sänka priset i annonsen.Lycka till med försäljningen.
Mvh.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Både och. Rätt bil till rätt pris så går det fort. Sålde LMC'n på andra dagen i våras och jag var nöjd med priset.
Hör man inget på veckor så är det ett tecken på att man antingen har en knepig bil eller ett högt pris. Köparna väljer helt enkelt andra bilar.
Visst kan man vänta tills någon kanske vill ha just en sån bil man har eller att en storprutare som skannar gamla annonser kanske hör av sig men frågan är om det går mer smärtfritt eller om man får mer betalt.
Med säsongsprylar skall man ju helst vara attraktiv när många vill köpa.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Både och. Rätt bil till rätt pris så går det fort. Sålde LMC'n på andra dagen i våras och jag var nöjd med priset.
Hör man inget på veckor så är det ett tecken på att man antingen har en knepig bil eller ett högt pris.
Instämmer. Har sålt 4 nyare husbilar ( max 3 år gamla) på blocket, alla sålda o hämtade inom 14 dagar. Rekordet var signerat kontrakt 3 timmar efter annonsen kom ut.
Sista bilen var tjurigare, men då pratar vi om bil för närmre miljonen och då gick jag bet fast jag låg 150t under nästa bil som stod hos handlare. Var flera som undrade om jag kund hjälpa till med finansieringslösning, men hade inte den möjlighetet så fick bli inbyte.

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025
Under rådande förhållande är det säljarens marknad
Kollade på Blocket - mindre än 5 000 husbilar till salu. Har inte varit så lite sen jag började kolla

Toppen