• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

För flygintresserade; konsten att hantera ett flygplan..

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: För flygintresserade; konsten att hantera ett flygplan..

Vi hade en kille i Kalmar som flög på ett liknande sätt med Cuben (men inte så otroligt avancert). Han var f.d. puderflygare.
PS Har sett en liknade film med en Cessna

Senast ändrad:

Bo i Bil

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2025

Fick tillbaka upplevelsen när jag flög helikopter för första gången i 20m sek
Tack Bosse

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Flög den här typen på slutet av 60-talet som artilleriflygförare. När jag såg den här videon kom jag att tänka på en flyglärare Andersson, jag hade som hade försökt straffa sig ut från flygvapnet genom att göra en usel kontrollflygning med flygchefen på flottiljen. Det var kontraktsanställning på den tiden och gick inte att bara säga upp sig. Flygningen genomfördes med ett skolflygplan och ett komplett avancerat program skulle genomföras. Andersson lyckades med att visa upp allt som räknas som orent, kanade i svängar, stallade och mycket mera. Vid uppställningen efter flygningen skakade flygchefen på huvudet och sade: att säga vad man vill om den här flygningen men Andersson har en fantastisk flygkänsla, och så gick han.
//Åke

Toppen