• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

För å nackdelar vid uppvägning av pb2?

F

F.d. 25038

Guest
Hej är lite nyfiken på om någon har vägt upp sin bil från 3500 till 3850 kostnader och evtuella för å nackdelar runt detta förfarande?!
Allt från ev sänkt hastighet och eventuell höjd försäkring och eller fordonsskatt.Och färje eller broavgifter.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29809

Guest
Sv: För å nackdelar vid uppvägning av pb2?

Jag drar mig till minnes att det skrivits om att det inte räcker att betala vanliga vägavgiften i alperna, har för mig att det var Österrike som krävde någon dosa + km avgift om bilen vägde mer än 3500 kg, kan ev ha varit om den var reg som tung lastbil. Kanske någon annan i klubben vet hur det hängde ihop?.

Det har även varit på tal men inte alls i närheten av beslut att inte personbilshastighet skall gälla på motorvägar om fordonet väger över 3500kg.

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Hej
Det finns en medlem på euramobilclub.se som har skrivit om sina erfarenheter om uppvägning till pb2. Han har tagit med kostnader mm.
Det står under tips och ideér och sedan egna erfarenheter.

Karin

F

F.d. 3077

Guest

Hej Mikael o Carina
Ni har ju en bil med garage och långt överhäng då är det ju lätt att lasta för mycket och få ÖVERLAST,det är ingen rolig historia att råka ut för,bötespengen blir fort rätt stor i förhållande till de ev, kostnader som kommer till för en uppvägd bil.
Kolla bara att chassiet går att väga upp,Du har en typskylt med axelvikter och totalvikt på vänster sida på kylarramen ,framifrån sett.
Lycka till Bernt

Toppen