• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fönstret på förarplatsen går inte ner..

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Detta har hänt mig ett par ggr... Att fönstret fastnar i uppe läge...
Och då har jag försökt att få det att fungera igen.... En gång var det bara att smörja allt man kom åt.... Men två ggr har fönstret fastnat långt uppe.... Och då har jag lyckats med att trycka ner samtidigt som någon trycker på strömbrytaren....
Efteråt la jag en plast slang längst uppe i ramen runt fönstret för att de inte skall gå så långt upp.... Och det har fungerat i över två år.... Men nu har fönstret fastnat högt uppe igen....
Mina tricks fungerar inte så nu är jag tacksam om någon här vill dela med sig hur jag kan få ner det.. fönstret...

IMG_20240220_135652.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
B-felkoder... Vad är detta..?.... Min bil berättar absolut inget för mig :swoon::twitcy:

Nja.... Klickar det så skall ju säkringen vara hel...

Detta med rutan har hänt mig ett par ggr... Den går för högt upp så mekanismen "låser sig".... Och sen är den omöjlig att få ner....
Jag har tom lossnat på de 5 skruvar som håller fönsterhissen.... Men det hjälpte inte...
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
893
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
B-koder får man genom en felkodsläsare. (B=Body)+ sifferkombination)
Relät kan ju dra (via styrström) ifrån dörrbrytaren.
Får du spänning till hissmotorn när relät klickar?
Mät i kontaktstycket.
 
Toppen