• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fönsterlås

F

F.d. 8162

Guest
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: C25
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Rapido
Husbilsmodell: 830
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej,
Vi har nyss blivit med husbil, efter många husvagnsår. Det är en lätt bedagad skönhet, för att känna oss för.....

Fönstren är av skjut-typ, fabrikatet Para-Pres, med "lås" i form av en hake av plast. Upptäckte att flera av lås/stängningshandtagen spruckit (plasten har väl åldrats) och nu försöker jag leta rätt på någon som säljer sådana. Rapido-agenten har inga, inte heller Kabe eller Hobby (bor nära Tenhult). Försökt med tillverkaren i Luxemburg, men inget svar ännu, i alla fall. Så nu är Husbilsklubben sista halmstrået. Visst, det går att leva med bilen ändå, men ibland vill man ju kunna låsa även fönstren.

Slöjda något i hobbyrummet går ju också, men det blir lite primitivt.

Har någon några tips ??????

Hälsningar
4397 / Sören Larsson

F

F.d. 50051

Guest
Hej
Jag har ett enkelt tips men kanske inte det är så du vill ha det.
Limma igenfönstren, bättre att öppna takluckorna, nu protesterar tanten eller bakåkaren.
Jag öppnar aldrig fönstren bara när något envist fruntimmer är med som lämnar eftersig bilen full av vackra stenar. Skit i det sista!
anders:twitcy:

F

F.d. 52962

Guest
Hej!!!
När jag hade Hymern , så kapade jag till en 6mm rundstång och svetsade på en bit på mitten så jag kunde lyfta bort den med .
Jag la den i springan i nerkant där fönstret glider när man öppnar

Tore

Toppen