• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Följ med på en flygtur med UL-Trike!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Klicka på länken här och följ med på min senaste flygtur över Fjärås och Kungsbackafjorden.
Den UltraLätta Triken är den perfekta farkosten för fotografering, inga fönsterrutor i vägen, lättmanövrerad och smidig. Luftig flygtur kan man säga...:D
Jag sitter bakom piloten, ganska trångt, så det är lite halvbökigt att hantera kameran med ett långt tele på, men det funkar med lite vilja. Tyvärr är sikten framåt för mig som sitter bak väldigt begränsad, då pilotens hjälm skymmer, men åt sidorna går det utmärkt att fota.
Tyvärr hamnade filmkameran lite på sniskan i landningen, men ni får väl vrida på dataskärmen lite så blir det rätt!:rolleyes:

Lite bilder på Triken...

20110306.255.jpg

20100905.404-2.jpg

20100905.189-2.jpg

20100905.231-2.jpg
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Följ med på en flygtur med UL-Trike!

Tack snälla för att vi får följa med på dina äventyr, något som jag drömmer om att få göra, som inte blir av, men som du genomför. Tuffing!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Följ med på en flygtur med UL-Trike!

Flyga har väl alltid varit människans dröm...att flyga med en trike är väldigt nära den känslan!
Det blir väl fler klipp framöver sen när det har blivit grönt ute, då är det ju betydligt fler färger än nu.
Men jag tycker att vinterflygningarna har haft sin tjusning, isen i fjorden från luften har varit otroligt läcker att fota!
Sen är det ju så att på vintern är det lättare att gå ner på låg höjd för att fota detaljer över isbelagt vatten, då det går att nödlanda på isen (förutsatt att den är tillräckligt tjock).
På sommaren måste vi ligga betydligt högre upp när vi befinner oss över öppet vatten, då piloten måste ha tillräckligt med höjd för att kunna nå en landningsplats på land ifall motorn stannar. 400-500 meter bör man ligga på om man har en halvmil till närmsta landningsplats.
Lågsniff över isen på 10-20 meters höjd är bara nåt man gör på vintern, och det är riktigt läckert!

/Annette
 
Toppen