• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får ni beställda bilar?

Swedenlovers

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
33273
Medlemskap
2024
Hur blir det med priset? Är det samma som när du beställde eller? Är ju delvis en modernare bil och dessutom har väl inflationen gjort sitt. För Fiat Ducato har ju en hel del moderniserats sedan 2021 - ny motor, annan panel, el handbroms etc
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Jag köpte ju en 2022 på 2021 års prislista eftersom mitt pris inte var känt då. Sen låstes ju priset på första - 22 års prislista. Sen har det kommit två till prishöjningar som jag slapp. Så ekonomiskt en bra affär. Tror iinte du kan handla så idag, nu är handlarna medvetna om att fabrikerna höjer mer än en gång om året. Svårt att köpa ny bil idag o varken veta vad den kommer att kosta eller när den kommer.
 

Flurken

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Umeå
HBK-Nr
35965
Medlemskap
2024
Nu blev den flyttad från Jan till April. Exakt ett år efter första leveransdatum. Får inga vettiga svar på om de verkligen tror att de skall leverera då eller om de bara drar till med ett datum. Börjar misströsta att det kan bli en sommar till utan.
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
350
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Väntar dom på att du ska avbeställa den? Detta så de kan sälja den igen till ett högre pris? En väletablerad affärsidé på andra håll. T.ex. Sas.
 

Flurken

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Umeå
HBK-Nr
35965
Medlemskap
2024
Väntar dom på att du ska avbeställa den? Detta så de kan sälja den igen till ett högre pris? En väletablerad affärsidé på andra håll. T.ex. Sas.
Har tänkt tanken, dock misstänker jag att marknaden kommer att vara rätt död en tid med tanke på ekonomin. Å andra sidan har alla mina ekonomiska förutsägelser slagit fel..
 
Toppen