• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får man lämna en liten protest i tävlingen?

H

hianders

Guest
I förra tävlingen var rätt svar rökpust. Vi svarade pust. Det handlar nämligen om samma sak eftersom gubben som liten bodde granne med en biodlare och ungarna skulle gå och ladda "pusten" med mossa och delar av en gammal myrstack. Det sas aldrig i vardagslag rökpust även om det är det formella namnet.

Ha en trevlig kväll
HBK 145 Inger :wub:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Får man lämna en liten protest i tävlingen?

Ja man får lämna en protest till tävlingen men om det hjälper är tveksamt, för jag har själv som tillverkar frågorna svårt att svara med rätt svar. När jag gör frågorna så måste jag tänka på vad svaret skall vara så jag testar på webben om rätt pryl dyker upp på "svaret" på pust blir det massa andra saker. Prylar kan heta olika i olika delar av Sverige, själv kallar jag "rökpusten" för bipust och då är det en sån här tingest
bipust.gif Och då är det inte alls det jag vill ha svar på, så själv klarade jag inte frågan. Så här beskrivs rökpusten av biodlarna själva och det är ju intressant beskrivning: En rökpust används att driva bort bin och/eller att få dom att tro att det är skogsbrand, då gäller det att äta så mycket att man klarar sig att fly, och det är med bin som med människor, är man mätt så är man snäll
Men tack iallafall för protesten, jag tror att jag just nu är mätt.

Toppen