• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får ej kontakt med Fiat

Alex

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
33409
Medlemskap
2024
Hej !
Jag behöver få tag på ett COP-intyg eller ett COC-intyg. Jag har både mailat och ringt men utan resultat.
Är det någon som vet hur man gör enklast för att få tag på någon av dessa intyg.
Jag har en hb på Fiat heavy chassi, årsmodell 2009 multijet motor 3,0, Manuel 6 växlar.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej !
Jag behöver få tag på ett COP-intyg eller ett COC-intyg. Jag har både mailat och ringt men utan resultat.
Är det någon som vet hur man gör enklast för att få tag på någon av dessa intyg.
Jag har en hb på Fiat heavy chassi, årsmodell 2009 multijet motor 3,0, Manuel 6 växlar.

Om det är en husbil du har måste du vända dej till tillverkaren av bilen, inte till Fiat.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag blev tvungen att kontakta fiat i Danmark för att få mina intyg..
Men der är nu över 12 år sedan.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag håller på med uppvägning. Tog kontakt men en LMC återförsäljare. Dom fixar fram intyget via tillverkaren i Tyskland
 

Martin/Carina

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Mark
HBK-Nr
25035
Medlemskap
2024
Fiat Verkstad fixar det och är du kund innan så fixas det lätt
Fiat har en ny Generalagent så svåra att få tag i rätt person
 

Alex

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
33409
Medlemskap
2024
Jag har skrivit till Kabe i Tenhult och de har mailat tillbaka till mig med svaret att jag ska kontakta närmaste återförsäljare där jag bor . Jag har inte gjort det än, hör av mig när jag har kontaktat dem.
 

Alex

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
33409
Medlemskap
2024
Hallå Alla som följer denna tråd. Efter mycket om och men så har jag lyckats få tag på ett COP intyg till min husbil av Fiat Ducato heavy chassie 2009 med 3 l motor.
Jag har blivit bollad fram och tillbaka tom blivit hänvisad av en verkstad att kontakta Husbilsklubben.se som skulle hjälpa mig att ordna med ett intyg som jag behöver. Jag fick hjälp va en trevlig herre som heter Ingemar Johansson på Alvesta ABS Bilservice. Jag besökte bilverkstaden i förra fredagen kl 15:30 och hade mitt COP intyg i min mail dagen efter kl 09:01 det kallar jag för service. Ett stort tack till Alvesta ABS Bilservice.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
fiat verkar vara på tillbakagänggaresom husblsbyggare nu är mersedes aktiva ford är på språng där många byggs
avdom bäste bilarna byggs nu på mersdes
 
Toppen