• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Få igång gasolspis i mc Louis?!

M

Monica Åhs

Guest
Hej har följt instruktionerna i 3 steg Vridit på gas, hållt inne gröna knapp 5 sek sen öppnat röda kran under diskbänken men får inte fram någon gas . Vad gör jag för fel? Gasoltuben är nyfylld !
 

Kenneth Göteborg

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14616
Medlemskap
2024
Hej har följt instruktionerna i 3 steg Vridit på gas, hållt inne gröna knapp 5 sek sen öppnat röda kran under diskbänken men får inte fram någon gas . Vad gör jag för fel? Gasoltuben är nyfylld !
Hej har följt instruktionerna i 3 steg Vridit på gas, hållt inne gröna knapp 5 sek sen öppnat röda kran under diskbänken men får inte fram någon gas . Vad gör jag för fel? Gasoltuben är nyfylld !
Börja med att öppna röd kran under diskbänk
 
F

F.d. 58689

Guest
Gaskranar öppna, på flaska och under diskbänk.
12 V på, annars funkar inte gnisttändningen.
Tryck in gnisttändning, samt tryck in och vrid samtidigt på spisvredet.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Förr i tiden krävdes det en dekal vid varje kran som visade till vilken apparat kranen hörde och vad som var öppet/stängt. Saknades dekalen, blev fordonet inte godkänt vid registreringsbesiktningen.

Pålle (som klistrat dekaler i ett antal importerade fordon)
 
Senast ändrad:
Toppen