• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färskvattensystem och toaspolning

Kjell Gladh

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Avesta
HBK-Nr
9627
Medlemskap
2024
Har problem med vattensystemet i en Knaus V-liner 600. Alltför lågt tryck för toaspolningen, Har rensat flter vid magntventil utan förbättring har bytt dränkkpump och backventil i vattentanken (backventilen var felaktig). Men ingen förbättring av trycket. Har inte sett att det finns något överfyllnadsavlopp. Har även sett en slangförgrening med tillbakaledning till tanken. I den ledningen sitter en liten grå sak som jag inte vet vad det är. Någon som vet? Bifogar en bild. Den röda anslutningen är tryckledningen från dränkpumpen959E994F-E9DB-4708-B600-FF448E889EFA.jpeg
Den blå ett öppet utsläpp i tankens övre del. Den lilla grå rördelen håller tätt, men kan droppa tidvis. Behöver hjälp arr lösa spolproblemet och vill veta om systemet ska se ut så här. Det är första säsongen för mig i den här bilen.

MVH
Kjell
 
Toppen