• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färskingar?

V

Villo

Guest
Hej på er alla. Som nybliven husbilsägare (1år) känns allting mycket bättre. Ja varför då?
Husvagnsägare sen många år tillbaka och tilllika även golfare så har allting blivit mycket enklare sen vi skaffade husbil. In på parkeringen fram med klubbor och ut och spela sov kvar efter rundan,så enkelt var det inte med husvagn. Vi fick tips om denna klubb sen vi träffade en intressant kvinna som bott i husbil sen 6år tilllbaks , så när vi kom tillbaks från semestern kunde jag inte låta bli att gå in på internet och se vad det var som hon vurmade för, och till min förvånelse så ser jag en klubb som tilltalar mig väldigt mycket, och jag hoppas att det inte är som CC (är fortfarande medlem) uppstyltat och perfekt. Jag kan inte se några nackdelar med att ha husbil endast fördelar, och jag hoppas att det finns fler som gillar att spela golf så vi kan ha en batalj. Hälsar Bengt ch Helena.(färska medlemmar)

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Färskingar?

Uppe med tuppen är jag för att snart åka till jobbet. Därför blir jag, trots att jag är ganska nybliven medlem själv, den förste att hälsa er välkomna hit. Jag hoppas att ni kommer att trivas här och att ni så småningom blir fullvärdiga medlemmar. Då öppnar fler forum upp sig här på siten och med hjälp av sökfunktionen eller egna nya frågor går det att få svar på det mesta. Vi försöker ju hjälpa varandra så gott det går efter bästa förmåga.

Lycka till i framtiden, husbilslivet är härligt och enkelt :) .

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Välkommen Villo till Husbilsklubben.se !
Här är vi "Färskingar" alla eftersom klubben är så ny ( bildades nov 06)
Däremot har vi alla haft husbil längre eller kortare tid och det är dom
erfareheterna vi delar med oss i detta forum. Jag vet att många som köpt
sin första husbil har fått många tips genom vårt forum. Det allra roligaste är
Alla trevliga husbilsägare man lär känna på våra träffar eller här på hemsidan.
Som betalande medlem har du tillgång till ännu mera information.
Välkomna även Ni som blivit medlemmar den senaste tiden.

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hej Villo och välkommen :wink:

Jag är inte själv golfare men kan tänka att det är ett betydligt enklare sätt att färdas till/från olika golfbanor, än vad husvagnen var. Hade själva husvagn tidigare och jämförelsen med husbil är nästan inte värd att kommentera.
Har du inte kommit på nackdelen än :( ???
Det är ju att det är väldigt vanebildande :twitcy: :p .

Åter igen välkommen hälsar

Thomas & Lena

:D :) :wink:

F

F.d. 55256

Guest

Enda nackdelen jag kan komma på är att om man vill stå kanske en vecka eller mer på samma plats är det enklare med husvagn, då man har bilen lös och ledig att göra utflykter med. Men själva iden med husbil är ju att man vill vara rörlig.
Ove.G

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej och välkomna till klubben!

Vi är också "färskingar" med ett medlemsskap på endast några veckor. Vi var endast intressenter några dagar innan vi gick med som medlemmar.

Vår första husbil köpte vi förra året (när semestern var slut) så det är först nu i år som vi kunnat nyttja den ganska flitigt. Det är toppen med ett fritt och rörligt resande.

Just nu är vi hemkomna från att ha provat några ställplatser som varit namn- och kordinatbeskrivna här på hemsidan. Kordinaterna stämde bra så platserna var lätt att hitta.

Platserna vi valde ligger i Skåne (Österlen) och var följande: Vårhallarna strax norr om Simrishamn, hamnen i Skillinge och småbåtshamnen i Ystad. Fina platser och vädret var kanonbra för vår smak (20-22 grader med en hel del sol).

Hoppas ni kommer att trivas

;) ;)
Hälsn Anita o Dan

Toppen