• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färjerabatt

Göran A

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
152
Medlemskap
2025
Just nu i Göteborg snöar det kraftigt,
sitter och drömmer mig bort ett tag
börjar tänka på vårens resor och
börjar fundera på färjepriser,
har klubben någon rabatt?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Färjerabatt

Hej!
Tanka hem HBK Färje- och Broguide så kan du se olika alternativ och kostnaden inkl bränslekostnad.
Vad jag vet så har HBK ingen färjerabatt men är du med i någon organisation eller klubb typ M, CCm fl eller har ett SCR-campingkort med eller utan årsmärke så har du rabatt.

F

F.d. 839

Guest

Robert & Monica,

Skulle vara jättebra om HBK styrelsen kunde ordna ett slags rabatt för sina medlemmar men i brist på det så fortsätter jag att använda mitt BroBizz kortet. Såvid jag vet en utav dom billigare om inte det billigaste alternativ dvs ifall man åker mycket.

Under en utav mina resor till Sverige från Travemünde - Trelleborg med TT ville jag drar fördel att åka billig och använda mitt Scandinaviska Camping Card. Fram vid betalnings lucka lämnade jag över mitt SCC men hade glömt att klistra på årsmärket, betjänten påpeka på engång att rabatt ej kunde lämnas pga att 2007 årsmärket saknade. Letade mig genom min papper och visade 2007 årsmärket, han skrattade och menade på att det skulle klistras på så man inte kunde använda på olika kort. Han satt ditt det själv så jag inte skulle glömma det i fortsättningen, fy tusan va effektiva - disciplinerade Tyskarna är ;)

Detta för att påpeka att det inte alltid lyckas att få rabatt när årsmärke saknas.

Senast redigerad av en moderator:

Preben

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

Hej
vi med husbil över 6 m. kan inte anvenda voran brobizz på Rödby- Puttgarden (kontakt med Scandlines i dag 08-03-25)
MVH. Preben

F

F.d. 839

Guest

Preben,

Har aldrig prövat men finns det någon särskilt anledningen till detta eller har man aldrig kunnat använda BroBizz kortet ? Skulle vara kul att veta vår husbil är 7.45m

Preben

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

Hej
vi fick betala kontant 75 euro enkel resa,har för anvendt brobizzen, men nu funger det inte, ringde och frågade men fick reda på att vi inte får anvenda brobizzen.brokortet har dom aldrig ville ta
MVH Preben

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Begien 1

Jag kommer att skaffa mig ett BroPass/BroBizz eftersom den fasta avgiften är intjänad redan vid andra överfarten jämfört med ordinarie broavgift.

Jag hoppas att en grupp inom HBK kommer att börja arbeta med färjerabatter för klubben eller ännu hellre för Nordisk Motor Caravan där HBK ingår om nu inte detta jobb redan är påbörjat.

(Nu har vi fått ännu ett lass med snö, vackert men aj så onödigt)

Senast ändrad:
F

F.d. 839

Guest

Robert & Monica,

Jag är jätte nöjd med BroPass / BroBizz men vill variera lite emellanåt det blir ju annars så tråkigt att tag samma vägar.

Åker man Storabältsbron ner till kontinenten är distansen 9 mil längre fram till samm punkt i Hamburg där bägge vägar mötts jämnförd med Rödby Puttgarden.

Att komma ihåg : tag en copy på reg beviset och tag den manuella båsen annars kan du blir debiterad för en högre avgift speciellt om man är >6m och ser stor ut som våran husbil för dom tror inte att "endast" 3.5t ;)

F

F.d. 839

Guest

Lisa,

Jag tackar och ser framemot om möjligen ett positiv svar :)

Toppen