• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färjepriser baserade på efterfrågan ..

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag satt och kikade på Stena Line´s färjepriser och såg att dom hade economy priser och då ett pris på 895:- enkel resa för våran bil och jag ringde och frågade då vilken avgång detta var och det kunde dom inte veta för att priserna var satta hur efterfrågan var och om jag nu bokade en biljett så kunde priset ändras om det var många som skulle åka med den avgången .

Jag frågade är det inte en speciell dag eller speciell tid som det är billigare , NÄ svarade hon det beror på hur många som vill åka över med just den avgången .

OCH hur kan man som kund/resenär kolla det då ?

Ruggigt dålig prissättning .

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Sv: Färjepriser baserade på efterfrågan ..

Hej

Det är nog helt ok som hon säger. Man får gå in och påbörja en internet bokning vid ett specifikt datum. När man gjort detta så får man upp ett antal avgångar där priset varierar. Detta exempel gäller avgångarna från Varberg och Göteborg. Efterfrågan styr priset. Personligen tycker jag det är helt ok.

Det kan ju bli så att någon får en biljett för 850 kronor. En timme senare så kostar samma resa 1500. Det är väl samma prissättning som många lågprisflygbolag har.

Är man lite flexibel så går det ju att hitta riktigt billiga avgångar.

Kenneth

Senast ändrad:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Färjepriser baserade på efterfrågan ..

Ungefär liknande kör en del golfbanor - ett bra sätt att få spridning på utnyttjandet - säger de. :)
Tror bla att St Jörgen 5 km utanför Göteborg har så.

Golfbanornas "ställplatser" kan rekommenderas - kan även utnyttjas av icke golfare - ring å fråga bara.

Toppen