Summer2024
HBK Medlem
Hej! Jag har en husbil som har 4 färdplatser. Nu undrar jag om man kan uppgradera bilen så att även stolen som är på ”längden” blir bältad och jag därmed kan ha med ytterligare en person på resan?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vad jag vet så behövs inget bälte på längsgående sittplats. Jag har 3 passagerare i min husbil men bara 2 bältade platser som är vända framåt. 3:e platsen är en längsgående plats. Den är registrerad så.Hej! Jag har en husbil som har 4 färdplatser. Nu undrar jag om man kan uppgradera bilen så att även stolen som är på ”längden” blir bältad och jag därmed kan ha med ytterligare en person på resan?
Det beror bl a på hur gammal bilen är. Jag tror att den möjligheten försvann för ett antal år sedan.Vad jag vet så behövs inget bälte på längsgående sittplats. Jag har 3 passagerare i min husbil men bara 2 bältade platser som är vända framåt. 3:e platsen är en längsgående plats. Den är registrerad så.
Ring till importören av bilen och fråga. Alternativt ringer du bilprovningen...Hej! Jag har en husbil som har 4 färdplatser. Nu undrar jag om man kan uppgradera bilen så att även stolen som är på ”längden” blir bältad och jag därmed kan ha med ytterligare en person på resan?
Är dina 4 färdplatser:Hej! Jag har en husbil som har 4 färdplatser. Nu undrar jag om man kan uppgradera bilen så att även stolen som är på ”längden” blir bältad och jag därmed kan ha med ytterligare en person på resan?
Som jag tidigare skrev så har möjligheterna till detta ändrats sedan ett antal år. Om jag har förstått "Google" rätt så skedde det 2006. Är din bil @PeterK äldre än detta?
Och en fråga till @Summer2024 : Hur gammal är din bil och vad står det om antal passagerare i registreringsbeviset?