• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färdigprutade priser på husbilar i Tyskland?

nilhen

HBK Medlem
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2025
Alla ni som köpt husbil i Tyskland, är priserna prutbara eller är det fastpriser? Om man tittar på Mobile.de, går det att pruta på priserna som står där? Om det går ungefär hur mycket har ni lyckats pruta?:rolleyes:

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Färdigprutade priser på husbilar i Tyskland?

Alla bilar som är till salu går att pruta.
Det där med att pruta är en konst som man kan tjäna på.

1 titta på billigare bilar än den du vill köpa.
2 Låtsas vara helt ointereserad av den bil du vill köpa säg att den är fin , men ligger långt över dina ekonomiska kalkyler.

4 Låt dig inte imponeras av någon bil. visa inget intresse av den bil du vill ha
säg att den är nog fin men alldeles för dyr.

5 Säg till försäljaren med ett ointresse att du skulle kunna täka dighden för 15-20% lägre.

Så här köpte jag en ny Audi en gång började att titta på begagnade golfar
Och till slut slog till på en ny Audi 100 Avant. Pengarna hade jag kontant i fickan Bilen kostade 119.000 men fick den för 112.000. inte dåligt på en ny bil. 7000Kr för 2 timmars jobb 1984.

OBS förbjudet att läsas av bilförsäljare.

Senast redigerad av en moderator:

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Klart att du ska försöka pruta. Lyckas du inte pruta så är det i alla fall oftast ändå mycket billigare att köpa husbil i tyskland.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Som exempel så stod det 9,900 euro för våran husbil i annonsen för 7 år sedan och vi gav 8,500 euro .

JOIman

HBK Intresserad
Kommun
Finland

Köpte en Rapido av en privatperson i Oldenburg. Priset var satt till 43000 €, betalade 38000. Sålde den 3 år senare för 38500 i Finland.

Toppen