• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fär man köra bil

F

F.d. 12848

Guest
Får jag köra min kusin bil som är regat i Spanien men han är svensk,får jag köra den i Spanien.

F

F.d. 4879

Guest
Sv: fär man köra bil

Det bör du få göra men nog bäst att kolla upp först vad det gäller för nåt i Spanien. Däremot får du inte köra den här i Sverige.

F

F.d. 839

Guest

Kolis 75,

Om jag har uppfattad fragan ordentlig. Yes man far kora en utlandsk regat fordon i Sverige OM man ar bosatt utomlands. Inte ens mina slaktningar far kora min utlandsk regade husbil i Sverige.

Jag rakar ut for den fragan varje gang av tullen i Goteborg - Halsingborg eller Malmo om jag ska importera bilen eller ej. Ifall jag svarar nej (vilket jag alltid gor) sa begar dom intyg att jag ar fast bosatt i utlandet annars kan dom ju tvinga mig att betala import tull vilket aterbatalas vid utresa. Detta har jag aldrig rakat ut for, men snacka om omstandiga procedurer !!!

F

F.d. 839

Guest

Kolis 75,

Lite val langsokt att inte fa provkora ett utlandsregat fordon som ar inne pa verkstad, men om det ar nagon som vill satta prickorna pa i-et sa ar det ratt. A andra sidan kan agaran till bilen gora det ocksa eller hur ?

Toppen